Green Services -ympäristötarkastuksen tulokset vuonna 2013

Coor Service Management arvioi neljäntenä peräkkäisenä vuonna ympäristötyötä asiakaskohteissaan Coorin itse kehittämän Green Services -arviointityökalun avulla. Ympäristötyön arviointi suoritettiin 125 asiakaskohteessa, joista 69 saavutti hopeatason ja 28 kultatason.

Arvioinnin tulokset osoittavat, että edelliseen arviointiin verrattuna monissa asiakaskohteissa on tehty yhä enemmän ympäristöä säästäviä valintoja. Hopea- tai kultatason saavuttaneiden kohteiden lukumäärä kuitenkin vähentyi edellisvuodesta, mikä puolestaan selittyy sillä, että arvioinnin vaatimustasoa on tiukennettu edellisvuodesta.

– Coor Green Services on dynaaminen työkalu, ja vaatimukset tiukkenevat koko ajan kehittäessämme tätä arviointityökalua. Tavoitteena on haastaa ja kannustaa asiakkaitamme tekemään jatkuvasti ympäristöä säästäviä valintoja. Siksi hopea- tai kultatason saavuttaminen on tarkoituksella tehty haastavaksi  – joskaan ei mahdottomaksi saavuttaa, Coor-konsernin EHSQ-koordinaattori Mikael Karlsson toteaa.

Coor Green Services -hopea- tai kultatasolle yltäminen tarkoittaa sitä, että suurin osa asiakkaan tiloissa tuotettavista palveluista on ympäristöystävällisiä. Asiakkaat arvostavat Green Services -arviointityökalua, jonka ainutlaatuisuus perustuu sen kokonaisvaltaisuuteen. Se sisältää kaikki Coorin tuottamat palvelut - ei vain yhtä tuotetta tai palvelua.

– Yritämme monilla tavoin kantaa vastuumme ympäristöstä, ja Coor Green Services on meille erittäin tärkeä työkalu ympäristötyön arvioimiseksi. Pystymme keskustelemaan asiakkaidemme kanssa konkreettisella tasolla ympäristöasioista ja tekemään arvioinnin pohjalta tarvittavia ympäristöparannuksia. On ilahduttavaa, että monet asiakkaamme suhtautuvat niin myönteisesti tähän arviointiin. Monilla heistä on itselläänkin erittäin korkeat ympäristötavoitteet, ja meidän pitää vastuullisena palveluntoimittajana pystyä vastaamaan näihin haasteisiin, Mikael Karlsson sanoo.

Coor Green Services Gold -tason vuonna 2013 saavuttivat seuraavat 28 asiakaskohdetta:

• DNA, DNA Talo, Helsinki
  • Ericsson, Kumla