• Corenet/

Corenet toimittaa Siemensille E18 Muurla-Lohja-tieosuuden tietoliikenneverkon valvonta- ja ylläpitopalvelut

Report this content

Corenet Oy toimittaa Siemens Mobility Division -yksikölle Muurla-Lohja (MuLo) välisen tieosuuden tietoliikenneverkon valvonta- ja ylläpitopalvelut. Palvelukokonaisuus sisältää tietoliikenneverkon laitteiden valvonnan sekä ympäri vuorokauden toimivan viankorjauspalvelun. Osuus sisältää yli 300 valvottavaa kohdetta kuten kameroita, tietoliikennelaitteita, palvelimia ja työasemia. Corenet tuottaa kohteeseen myös antivirus-palvelun. Toukokuussa solmittu sopimus on aluksi voimassa vuoden 2016 loppuun asti ja siihen sisältyy kahden vuoden jatko-optio.

Solmittu palvelusopimus on ensimmäinen laatuaan Corenetin ja Siemensin välillä.

”Pitkäaikainen kokemuksemme kriittisten tie- ja väylähankkeiden valvonta- ja hallintapalveluista tukee tällaisten hankkeiden toteuttamista. Kyseessä on kriittinen ympäristö, jossa vikatilanteisiin reagoimisen tulee olla nopeaa. Hyödynnämme palvelun tuottamisessa myös viimeaikaisia palvelukehityksemme tuloksia, jotka auttavat meitä tuottamaan entistä parempaa käytettävyyttä ja läpinäkyvyyttä asiakkaalle”, kertoo liiketoimintajohtaja Sami Eerola Corenet Oy:stä.

”Pääsimme koeponnistamaan uuden konseptimme ja näyttämään osaamisemme jo kesäkuussa, jolloin autoimme vuorokauden kestäneen Lohja-Muurla-tieosuuden mökkiliikennettä hidastaneen vian korjaamisessa”, jatkaa Sami Eerola.

Siemens näkee, että yhteistyössä Corenetin kanssa olennaista on pitkäaikainen kumppanuus.

”Meille on tärkeää, että Corenet kykenee reagoimaan nopeasti mahdollisissa vikatilanteissa. Heidän korjaajansa pääsevät paikalle nopeasti. Lisäksi arvostamme hyvää raportointia. Meille on tärkeää, että asiakkaamme saavat ensiluokkaista palvelua. Uskomme, että uusi yhteistyökumppanimme auttaa tässä”, Siemensin tekninen johtaja Jari Jussila sanoo.

Lisätietoja:

Sami Eerola, liiketoimintajohtaja, Valvontapalvelut, Corenet Oy, puhelin 040 862 2271, sami.eerola@corenet.fi

Tuomas Yli-Suvanto, asiakaspäällikkö, Corenet Oy, puhelin 040 862 1061, tuomas.yli-suvanto@corenet.fi

Jari Jussila, tekninen johtaja, Siemens Mobility Division, puhelin 050 301 3918, jari.jussila@siemens.com

Corenet auttaa tuomaan verkot ja palvelut liikkuviin ja hajautettuihin käyttökohteisiin. Haastaviin asiakastarpeisiin ja -ympäristöihin erikoistunut Corenet suunnittelee ja rakentaa halutun kapasiteetin, kattavuuden ja SLA-takuun tietoverkot asiakaan haluamiin käyttökohteisiin, myös liikkuvaan kalustoon. Tietoa kerääviin sensoreihin ja etäohjattaviin laitteistoihin perustuvat telemaattiset ratkaisut tuovat älykkyyttä ja kustannustehokkuutta infrastruktuurin hallintaan. Yhteiskunnan ja asiakkaan liiketoiminnan kannalta kriittisten yhteyksien toimintavarmuus ja turvallisuus taataan erittäin korkeatasoisilla ennakoivilla valvontapalveluilla. Konsultointi- ja asiantuntijapalvelut auttavat tarpeiden määrittelyssä, ratkaisujen valinnassa ja projektien johtamisessa. Suomalaisen Corenet Oy:n palveluksessa on noin 200 verkkoteknologian ja telematiikan asiantuntijaa. www.corenet.fi.

Siemens on innovatiivisten teknologioiden ja asiantuntijapalveluiden toimittaja, joka toimii teollisuuden, energian, intrastruktuuri- ja kaupunkiratkaisujen sekä terveydenhuollon aloilla. Suomessa toimivia Siemens-yhtiöitä ovat Siemens Osakeyhtiö, Siemens Healthcare, Siemens Healthcare Diagnostic ja Siemens Financial Services.  Siemens Osakeyhtiöllä on aluekonttorit myös Virossa, Latviassa sekä Liettuassa. Lisäksi Suomessa toimivat BSH Kodinkoneet Oy joka on 50-prosenttisesti Siemensin omistama yhtiö. Siemensin Osakeyhtiön liikevaihto on Suomessa ja Baltiassa noin 245 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä noin 680. Siemens AG:n liikevaihto on 73,5 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 360 000. Siemens toimii noin 190 maassa. Lisätietoja: www.siemens.fi.

Avainsanat: