Corenet virtuaalioperaattoriksi Datamen @450-verkkoon

- Kattava mobiililaajakaista vaativiin olosuhteisiin

Haastaviin asiakastarpeisiin ja -ympäristöihin erikoistunut tietoliikennepohjaisia ratkaisuja ja palveluja toimittava Corenet Oy on aloittanut yhteistyön @450-verkkoa hallinnoivan Datame Oy:n kanssa. Yhteistyö tarkoittaa, että Corenet tarjoaa asiakkailleen valtakunnallisesti toimivan liikkuvan laajakaistan.

@450-laajakaistaverkko on 450 MHz:n taajuusalueella toimiva matkaviestinverkko, jota hoitaa Datame Oy. Sen peittoalueella asuu 99,9 prosenttia manner-Suomen asukkaista. Joulukuussa 2012 tehdyssä uudistuksessa @450-verkko siirtyi käyttämään uutta CDMA-teknologiaa, joka korvasi jo vanhentuneen ja hitaamman Flash-OFDM-teknologiaan perustuneen ratkaisun.

Liikkuvan laajakaistan tarjoaminen @450-verkossa täydentää Corenetin palvelua ja tarjoaa valtakunnallisesti toimivan verkkoyhteyden muun muassa viranomaisille sekä liikkuvaan ajoneuvokalustoon, rakennus- ja huoltotyön tarpeisiin. Kuluttajille Corenetin laajakaista ei ole saatavilla.

"Ajoneuvoratkaisuiden tietoliikenne vaatii jatkuvaa ja laadukasta yhteyttä. Datamen @450-verkko on meidän mielestämme paras vaihtoehto ratkaisualustamme tietoliikenteelle ja kattaa asiakkaidemme käyttötarpeet valtakunnallisesti", kertoo Corenetin liiketoimintajohtaja Timo Kataja.

"@450-verkon uusiutuminen on Suomen oloissa harvinaisen mittava teknologiasiirto, mutta nyt pystymme tuottamaan nykyaikaisen ja luotettavan langattoman laajakaistapalvelun koko valtakunnassa. Yhteistyö Corenetin kanssa osoittaa, että @450-verkko on luotettava kovan luokan ratkaisu myös vaativiin tilanteisiin", sanoo Datamen vastaava toimitusjohtaja Leena Kaunisto.

Lisätietoja

Timo Kataja, liiketoimintajohtaja, Corenet Oy, puh. 040 862 2338, timo.kataja@corenet.fi

Leena Kaunisto, vt. toimitusjohtaja, Datame Oy, puh. 044 583 9396, leena.kaunisto@datame.fi

Corenet auttaa tuomaan verkot ja palvelut liikkuviin ja hajautettuihin käyttökohteisiin. Haastaviin asiakastarpeisiin ja -ympäristöihin erikoistunut Corenet suunnittelee ja rakentaa halutun kapasiteetin, kattavuuden ja SLA-takuun tietoverkot asiakaan haluamiin käyttökohteisiin, myös liikkuvaan kalustoon. Tietoa kerääviin sensoreihin ja etäohjattaviin laitteistoihin perustuvat telemaattiset ratkaisut tuovat älykkyyttä ja kustannustehokkuutta infrastruktuurin hallintaan. Yhteiskunnan ja asiakkaan liiketoiminnan kannalta kriittisten yhteyksien toimintavarmuus ja turvallisuus taataan erittäin korkeatasoisilla ennakoivilla valvontapalveluilla. Konsultointi- ja asiantuntijapalvelut auttavat tarpeiden määrittelyssä, ratkaisujen valinnassa ja projektien johtamisessa. Suomalaisen Corenet Oy:n palveluksessa on noin 200 verkkoteknologian ja telematiikan asiantuntijaa. www.corenet.fi.

Datame Oy on valtakunnallisesti paikallinen langattomien tietoliikenneyhteyksien operaattori. Datamen vahvuutena ovat alueellisesti toimivat ICT-operaattorit ja yhteistyökumppanit, jotka vastaavat langattomien palveluiden myynnistä alueillaan. Datamen omistajia ovat PPO-Yhtiöt Oy, Kymen Puhelin Oy, Telekarelia Oy, Pohjois-Hämeen Puhelin Oy, Ikaalisten-Parkanon Puhelin Oy, JAPO-Yhtiöt Oy, Laitilan Puhelin Osk, Härkätien Puhelin Oy, Vakka-Suomen Puhelin Oy, Eurajoen Puhelin Osk ja Keikyän Puhelin Osk. www.datame.fi

Avainsanat: