Finavia siirtää Helsinki-Vantaan tekniset palvelut Corenetille

Tiedotusvälineille 9.1.2013

Finavia ja Corenet ovat sopineet Helsinki-Vantaan lentoaseman teknisten järjestelmien viankorjauksen sekä huolto- ja tukipalveluiden siirtämisestä Corenetin vastuulle. Sopimus kattaa matkustajavirtojen hallintaan liittyvät lähtöselvitys-, portti- ja informaatiojärjestelmät.

15.1.2013 voimaan astuva sopimus on aluksi kolmivuotinen ja siihen sisältyy kahden vuoden jatko-optio.

”Corenetin kokemus ja osaaminen vastaavista palveluista auttavat sekä varmistamaan teknisten järjestelmien jatkuvan toimivuuden että varautumaan tulevaisuuden muutostarpeisiin. Keskeisiä hyötyjä ovat esimerkiksi palvelujen skaalautuvuus ja laajennettavuus 24/7-palveluiksi”, kertoo Marko Tikkanen Finavialta.

”Asiakkaidemme toiminnalle välttämättömien palveluiden ja laajojen palvelukokonaisuuksien hallinta ovat ominta aluettamme. Lentoliikenteen kannalta erittäin kriittisten Finavian palveluiden siirtyminen meille sopii siten erinomaisesti palveluportfolioomme, johon sisältyy vastaavaa luotettavuustasoa vaativia palveluita myös muille asiakkaillemme”, sanoo Corenetin asiakastoimituksista vastaava johtaja Kari Keinänen.

Corenet vastaa jo ennestään Finavian lennonvarmistuksen varmistavien verkkoyhteyksien toimittamisesta. Kesällä 2012 solmittu kolmivuotinen jatkosopimus verkkoyhteyspalvelujen toimittamisesta kaikille Finavian lentokentille Suomessa on optioineen voimassa jopa vuoteen 2019 asti.

Useat yhteiskunnan ydintoiminnot sähkönjakelusta lennonjohtoon ovat Corenetin rakentamien ja valvomien verkkojen varassa. Haastaviin tarpeisiin ja ympäristöihin erikoistunut suomalainen Corenet suunnittelee ja rakentaa halutun kapasiteetin, kattavuuden ja toimivuustakuun tietoverkot minne tahansa, myös liikkuvaan kalustoon. Corenetin palveluksessa on noin 200 verkkoteknologioiden ja telematiikan asiantuntijaa.

Lisätietoja:

Marko Tikkanen, Vice President, Passengers, Finavia Oyj

marko.tikkanen(at)finavia.fi

Kari Keinänen, johtaja, asiakastoimitukset, Corenet Oy

Puh. 050 511 2093

kari.keinanen(at)corenet.fi

Finavia Oyj huolehtii Suomessa 25 lentoasemasta sekä koko maan kattavasta lennonvarmistusjärjestelmästä. Lentoliikenteelle tarjoamiensa palveluiden avulla Finavia luo edellytykset sujuville ja kustannustehokkaille lentoyhteyksille. Vuonna 2011 Finavian liikevaihto oli 364 miljoonaa euroa ja yhtiön palveluksessa työskentelee 3000 henkilöä. Lisätietoja: www.finavia.fi.

Corenet Oy auttaa tuomaan verkot ja palvelut liikkuville käyttäjille. Haastaviin tarpeisiin ja ympäristöihin erikoistunut Corenet suunnittelee ja rakentaa halutun kapasiteetin, kattavuuden ja toimivuustakuun tietoverkot minne tahansa, myös liikkuvaan kalustoon. Tietoa kerääviin sensoreihin ja etäohjattaviin laitteistoihin perustuvat telemaattiset ratkaisut tuovat älykkyyttä infrastruktuurin hallintaan. Yhteiskunnan ja liiketoiminnan kannalta kriittisten järjestelmien toimintavarmuus ja turvallisuus taataan erittäin korkeatasoisilla valvonta- ja ylläpitopalveluilla. Konsultointi- ja asiantuntijapalvelut auttavat tarpeiden määrittelyssä, ratkaisujen valinnassa ja projektien johtamisessa. Suomalaisen Corenet Oy:n palveluksessa on noin 200 verkkoteknologioiden ja telematiikan asiantuntijaa. Lisätietoa: www.corenet.fi.

Avainsanat: