Cramo saa vääntövoimaa Caterpillarista

Report this content

Cramo saa vääntövoimaa Caterpillarista Suomen konevuokramarkkinoiden uusin kansainvälinen pelaaja hakee kasvua Yhdysvaltalaisen Caterpillarin, hollantilaisten Pon Holdingin ja ABN Amron sekä suomalaisen Wihurin omistama Cramo lanseeraa The CAT Rental Store -konseptin Suomeen. Ruotsissa pääkonttoriaan pitävä Cramo vuokraa Suomessa kolmentoista The Cat Rental Store -toimipaikan kautta laajaa valikoimaa sekä Caterpillar- että muita maansiirto- ja rakennuskoneita sekä siirrettäviä toimitiloja. Cramo Suomi on kasvattanut paikallistuntemusta Suomesta yritysostoin. Vuonna 1999 ostettu Helsingin Kone-Pekka ja vuonna 2001 ostettu Vuokramestarit tuovat yritykseen tuntemusta Suomen rakennusteollisuuden tarpeista. Kansainvälisen konsernin erityisvahvuutena ovat osaamiskeskukset, joiden kautta kehitetään ja ohjataan konsernin kaikkien maiden vuokrattavien koneiden ja siirrettävien toimitilojen määrää. Laitteistoa siirretään tarpeen mukaan maasta toiseen. Kansainvälinen yritysrakenne takaa yhtenäiset sopimukset yrityksille, jotka toimivat useissa maissa, helpottaen kaluston siirtoa toimipaikkojen ja maiden välillä. Tämä parantaa varastojen kiertonopeutta ja tehostaa vuokrausta myös asiakkaiden näkökulmasta, mahdollistaen laajan tuotevalikoiman. "Cramo on luonut erinomaisen organisaation, jossa yhdestä toimipisteestä asiakkaat voivat vuokrata kaiken tarvitsemansa. Sama pätee niin suuriin rakennusyrityksiin kuin pieniin ja keskisuuriin yrityksiin," kertoo Cramo Suomen toimitusjohtaja Jarmo Laasanen. "Suomessa Cramo tulee kasvamaan yhdeksi Suomen suurimmista konevuokrauksen palveluyrityksistä keskipitkällä aikavälillä." Tällä hetkellä ala kasvaa noin 5% vuosivauhtia Suomessa. Lokakuussa Suomessa lanseerattava The Cat Rental Store -ketju yhdenmukaistaa Suomen Cramon vuokrakonseptin ja ulkoasun Cramo-konsernin strategian mukaisesti. Suomessa Cramolla on 13 toimipaikassa yhteensä 60 työntekijää. Vuoden 2003 liikevaihto oli 10 miljoonaa euroa. Lisätietoja antaa: toimitusjohtaja Jarmo Laasanen, 050 500 0541 varatoimitusjohtaja Pekka Riippa, 040 548 3084 Tietoa Cramosta: Cramo on kansainvälinen koneiden vuokrauspalveluyritys. Ruotsin Sollentunassa olevasta pääkonttorista johdetaan 180 toimipisteen verkostoa. Toimipisteiden lisäksi yrityksellä on useita osaamiskeskuksia, joiden kautta ylläpidetään käytössä olevien koneiden tietoja: sijaintia, määrää ja varaston kiertonopeutta. Tarpeen tullen osaamiskeskukset voivat sijoittaa koneita uusiin toimipisteisiin asiakkaiden tai markkinatilanteen tarpeiden mukaisesti. Cramon omistus jakautuu yhdysvaltalaisen Caterpillarin (40%), hollantilaisen Pon Holdingin (37%), ABN Amron (20%) sekä suomalaisen Wihuri Oy:n kesken. Vuonna 2003 Cramo-konsernin liikevaihto oli yli 300 miljoonaa euroa ja tulos oli 14 miljoonaa euroa. Henkilöstön määrä oli 1200. www.cramo.com Cramo Suomi Oy on pohjoiseurooppalaiseen Cramo-ryhmään kuuluva vuokrausyritys, joka markkinoi koneita, laitteita sekä siirrettäviä tiloja teollisuudelle, julkiselle sektorille ja rakennusyhtiöille. Cramon tapa toimia ulottuu yksittäisistä konetarpeista suuriin kansainvälisiin projekteihin ja ulkoistushankkeisiin. Yhtiön omistajiin kuuluvat mm. amerikkalainen Caterpillar ja suomalainen Wihuri. Cramo toimii kymmenessä maassa ja on osa maailmanlaajuista The CAT Rental Store -ketjua. Suomessa toimimme Helsingissä, Espoossa, Järvenpäässä, Hyvinkäällä, Riihimäellä, Hämeenlinnassa, Turussa, Tampereella, Porissa, Oulussa ja Torniossa. www.cramo.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/19/20041019BIT20060/wkr0001.pdf