Cresto vie turvallisuuden uusiin korkeuksiin ResQ DD:n avulla

Ruotsalainen Cresto lanseeraa nyt uudet pelastus- ja evakuointivarusteet tuulivoimaloille, nosturityöntekijöille ja muille alueille, joissa voi syntyä tilanteita, jolloin joudutaan evakuoimaan nopeasti ja korkealta. Ratkaisu on nimeltään ResQ DD. Laitteella pystyy laskeutumaan enintään 600 metriä 280 kg kuormalla. Kukaan muu valmistaja ei ole toistaiseksi onnistunut saavuttamaan vastaavanlaista suorituskykyä.

–ResQ DD:n avulla menemme useamman askeleen verran pidemmälle, kuin nykypäivän alan standardit edellyttävät. Nykyisin käytössä on ollut tavallisesti pelastusvarusteita, jotka kykenevät 150–200 kg ja 150 metristä. ResQ DD ylittää tämän ylivoimaisesti, kertoo Patrik Malterling, Creston toimitusjohtaja.

ResQ DD:tä käytetään turvalliseen henkilöiden evakuointiin onnettomuuden sattuessa, tai muissa tilanteissa, jossa henkilö ei jostain syystä itse pysty laskeutumaan alas. Yhdistämällä vinssin, akselin ja jarrupalan suoraan toisiinsa, tarjoaa ResQ DD (DD= Direct Drive) erinomaisen suorituskyvyn.

– Innovatiivisten teknologiaratkaisujen ansiosta uusi järjestelmämme kestää 280 kg kuorman, laskeutumismatkan ollessa enintään 600 metriä. Laitteisto on riittävän kestävä, jotta se on hyväksytty kantamaan kaksi aikuista henkilöä. Sen takia täytämmekin uuden EN341, sekä tulevaisuuden vaatimukset jo nyt, kertoo Patrik Malterling.

Cresto on toimittanut pelastusvarusteita tuulivoimateollisuudelle maailmanlaajuisesti jo yli 15 vuoden ajan. Kaikki kehityksestä tuotantoon tehdään Ruotsissa, Halmstadissa.

– Lähtökohtanamme on aina käyttäjä. ResQ DD ei ole poikkeus. Se on suunniteltu tiiviisti yhteistyössä korkeanpaikan ammattilaisten kanssa ja testattu ääriolosuhteissa. Erinomaisen suorituskyvyn lisäksi ResQ DD on helppokäyttöinen. Emme koskaan tee kompromisseja laadun tai toimivuuden suhteen, toteaa Patrik Malterling.

Patrik Malterling, Toimitusjohtaja / Tuotepäällikkö
patrik.malterling@cresto.se