CUPRA paljasti DarkRebel-konseptiauton – täysin virtuaalinen urheiluauto CUPRA DNA:lla

• CUPRA DarkRebel on virtuaalinen urheiluauto ja täydellinen tulkinta tulevaisuuden visiosta
  • Mukaansatempaavan hyperkonfiguraattorin avulla käyttäjät voivat vaikuttaa aidon, todellisen CUPRA DarkRebelin tulevaisuuden muotoiluun

CUPRA muokkaa automuotoilun rajoja jälleen kerran paljastettuaan virtuaalisen CUPRA DarkRebel -urheiluauton konseptin.

Virtuaalinen konseptiauto on haastajabrändin suorituskyvyn ja tunteen ruumiillistuma, CUPRA DarkRebel on ensimmäinen konseptiauto, joka esiteltiin Metahypen kautta, CUPRAn omassa virtuaalimaailmassa.

"Rakennettuamme CUPRAn brändiä viisi vuotta nykyisessä maailmassamme, on aika miettiä seuraava askelta – seuraavaa unelmaamme. CUPRA DarkRebel -konseptiauto on täydellinen tulkinta tulevaisuuden visiostamme”, sanoi CUPRAn toimitusjohtaja Wayne Griffiths.

CUPRA DarkRebel -konseptiauto esittelee täydellisesti CUPRAn DNA:ta, ilman minkäänlaisia rajoja. Se ei ole vain ennustus, vaan ennemminkin provokaatio, joka osoittaa, että muotoilu on dialogia, ei prosessi.

Muotoilua täydellä CUPRA DNA:lla

Virtuaalinen CUPRA DarkRebel -konseptiautoa määrittelee sen terävät linjat ja urheiluauton atleettiset mittasuhteet yhdistettynä shooting break -arkkitehtuuriin.

Konseptiautossa on erittäin radikaali ja terävä etuosa. Pitkä, loputtomalta tuntuva konepelti on muotoiltu nuolen muotoiseksi, joka luo maksimaalisen nopeuden tunteen, samalla auton siluetti laskee kohti auton perää luoden puoleensavetävät mittasuhteet.

Kolmionmuotoiset valokuviot, brändin symboli, on suunniteltu uudelleen ja ne tuovat esiin auton luonteen ja herättävät auton eloon. Virtuaalisen, täyssähköisen urheiluauton keskellä kulkeva “selkäranka” yhdistää auton etu- ja takaosan, kuten ihmiskehon luuranka.

CUPRA DarkRebel -konseptiauto on kuljettajakeskeinen auto. Sen mullistavaa ohjaamoa ja sisustaa hallitsee epäsymmetrinen, keskellä sijaitseva elementti, joka on auton rakenteellinen ydin. Edistykselliset kuppi-istuimet ja pelimaailmasta ominainen ohjauspyörä sekä vaihteenvalitsin yhdistävät ihmisen ja koneen.

Auton muotoilu vie meidät uudenlaiseen maailmaan, missä halu, tunne ja rajojen ylittäminen ovat brändiä eteenpäin vievät voimat.

Hyperkonfiguraattori

CUPRA DarkRebel -konseptiauto osoittaa kuinka CUPRA pystyy rikkomaan aineellisuuden rajoja ja käsittelemään muotoilua aineettomassa tilassa samalla luoden intensiivisen kokemuksen. Virtuaalimaailman potentiaali korostaa luovuutta, antaa tilaa mielikuvitukselle ja terävöittää aistejamme.

Tästä syystä CUPRA on luonut virtuaalisen laboratorion: niin kutsutun hyperkonfiguraattorin, jonka avulla käyttäjät voivat kokeilla omaa luovuuttaan ilman fyysisen materiaalimaailman rajoja.

Hyperkonfiguraattorissa käyttäjät voivat olla vuorovaikutuksessa erilaisiin virtuaaliympäristöihin ja kokeilla ennennäkemättömiä värejä, materiaaleja ja lopputuloksia. CUPRAn hyperkonfiguraattori antaa mahdollisuuden kokeilla uusia, ennenkokemattomia yhdistelmiä. CUPRA Tribe -heimolaiset pääsevät kokeilemaan ilmaisunvapautta ja luomaan oman versionsa konseptiautosta ja samalla vaikuttamaan aidon, todellisen mallin muotoiluun, joka tullaan esittelemään lähitulevaisuudessa.

Riippuen eksponentiaalisuuden asteesta, jonka käyttäjä valitsee, vaihdellen realismista mielikuvitukseen, hyperkonfiguraattori antaa mahdollisuuden muuttaa aktiivisesti auton ominaisuuksia ja ympäristöjä, kuten värejä, grafiikkaa ja nähdä niiden vaikutukset.

Hyperkonfiguraattorissa voidaan valita kolmen eri ympäristön välillä –

Exponential square, Exponential cube ja Exponential infinite – kaikissa ympäristöissä voidaan muokata konseptiautoa ja luoda omanlainen CUPRA DarkRebel:

• Exponential square: CUPRAn muotoilua voidaan havainnoida luonnollisten elementtien kuten mineraalien ja kivien ympäröimänä.
  • Exponential cube: CUPRAn muotoilu tuodaan kilpa-autoilun maailmaan, jossa pääosassa on digitaaliset efektit, kuten neonvalot, algoritmiset liikkeet, geometriset parametrit ja fluorivalot.
  • Exponential ∞: eksponentiaalisuuden korkein taso irrottaa todellisuudesta ja ottaa käyttäjän unenmaiseen syleilyyn. Henkimaailma ja epätodellinen maailmankaikkeus ottavat vallan, täällä ei ole todellisen maailman rajoitteita.

Kun malli on rakennettu valmiiksi konfiguraattorissa, käyttäjä voi jakaa oman, ainutlaatuisen malliversion videon muille.

Ainutlaatuinen ja huipputeknologinen DarkRebel erottuu välittömästi joukosta. CUPRA käy läpi käyttäjien konfiguroidut malliversiot ja ottaa ideat talteen lopullista mallia varten. CUPRA DarkRebel -konseptiauton todellinen malliversio  esitellään lähitulevaisuudessa.