CUPRA paljasti pienemmän kokoluokan täyssähköauton nimen Automobile Barcelona - tapahtumassa: CUPRA Raval

• Aikaisemmin CUPRA UrbanRebel -konseptiautona esiteltyä, CUPRA Ravalia tullaan valmistamaan Martorellin tehtaalla vuodesta 2025 alkaen
  • CUPRA Raval on kutsu uudelle sukupolvelle, joka etsii jotain erilaista: kaupunkiauto, uhmakas ja täyssähköinen
  • CUPRA esitteli CUPRA Tavascanin ja digitaalisen CUPRA DarkRebel -konseptiauton ensimmäistä kertaa suurelle yleisölle Automobile Barcelona -tapahtumassa

Jälleen kerran, CUPRA ja SEAT ovat läsnä Automobile Barcelona -tapahtumassa esittelemässä uusimpia innovaatioita ja yrityksen vahvaa sitoutumista täyssähköautojen kehittämiseen ja Barcelonan kaupunkiin.

Tapahtuman ensimmäisenä päivänä SEATin ja CUPRAn toimitusjohtaja Wayne Griffiths, vahvisti brändin tulevan pienemmän kokoluokan täyssähköauton nimen – CUPRA Raval. Nimi kunnioittaa Barcelonan sydämessä sijaitsevaa Ravalin kaupunginosaa.

“Raval on yksi Barcelonan yllätyksellisimmistä kaupunginosista. Tänään, brändin tuleva pienemmän kokoluokan täyssähköauto kantaa tämän kaupunginosan nimeä ja henkeä. Kuten teimme CUPRA Bornin kanssa, haluamme ilmaista Ravalin olemusta ja jatkaa ihmisten inspiroimista Barcelonasta käsin”, kertoi Wayne Griffiths.

Täyssähköauto uudelle sukupolvelle

“CUPRA Raval ei ole vain yksi auto. Se on kutsu uudelle sukupolvelle, joka odottaa jotain parempaa. Kaupunkiauto, uhmakas ja täyssähköinen, jolla on oma persoonallinen tyyli ja linkki ”Z-sukupolveen”. Se on jotain, mikä vetoaa tunteisiin”, jatkaa Griffiths.

Pienemmän kokoluokan CUPRA Raval on brändin mullistavin tulkinta tähän saakka ja se on saanut inspiraationsa moottoriurheilusta.

CUPRA Ravalia tullaan valmistamaan SEAT S.A.:n Martorellin tehtaalla. Yritys investoi 3 miljardia euroa tehtaan modernisointiin ja samalla muuttaa tuotantolinjoja täyssähköautojen valmistusta varten. Tehtaalla valmistetaan Volkswagen-konsernin MEB-alustarakenteeseen perustuvia pienemmän kokoluokan täyssähköautoja vuodesta 2025 alkaen. SEAT S.A. vastaa pienemmän kokoluokan täyssähköautojen malliryhmästä Volkswagen-konsernissa.

Enemmän kuin pelkkä nimi

CUPRAn yhteys Barcelonan kanssa, ja erityisesti Ravalin kanssa, menee pidemmälle kuin pelkästään automallien nimeämiseen kaupunginosien mukaan.

“CUPRA haluaa olla kaupungin eri osien muutosvoima. Tästä syystä, olemme jo olleet yhteydessä eri instituutioihin ja organisaatioihin Ravalin kaupunginosassa, auttaaksemme toimillamme nuori ihmisiä”, lisää Griffiths.

Unelmat toteutuvat

CUPRA esitteli ensimmäistä kertaa myös brändin ensimmäisen täyssähköisen SUV-mallin, CUPRA Tavascanin, yleisölle Automobile Barcelona -tapahtumassa. Malli sai ensi-iltansa 21.4.2023 Berliinissä.

“Unelma, joka alkoi neljä vuotta sitten IAA Frankfurt -autonäyttelyssä, on toteutunut, ja vihdoin pääsimme esittelemään sen Exponential Impulse -tapahtumassamme muutama viikko sitten. CUPRA Tavascan on uuden aikakauden uusi sankari – unelmoitu, suunniteltu ja kehitetty Barcelonassa”, jatkaa Griffiths.

CUPRA DarkRebel, brändin digitaalinen konseptiauto esiteltiin myös yleisölle Automobile Barcelona -tapahtumassa. “DarkRebel on äärimmäinen tulkinta CUPRAn tulevaisuuden muotoilusta. DarkRebelillä haluamme osoittaa, että täyssähköautot voivat olla seksikkäitä ja provosoivia”, sanoi CUPRAn muotoilujohtaja Jorge Diez.

Tähän mennessä yli 100 000 käyttäjää on konfiguroinut unelmiensa  DarkRebel-mallin mukaansatempaavan hyperkonfiguraattorin kautta. Heidän versionsa vaikuttavat konseptiauton aidon, todellisen version muotoiluun – ja joka saattaa saada ensiesittelyn piakkoin.