CUPRA Terramar – CUPRAn uusi SUV-malli nyt myynnissä

• Urheilullinen SUV-malli siirtää CUPRAn Euroopan nopeimmin kasvavan segmentin kärkipaikalle
  • CUPRA Terramarin ulkomuoto on uuden CUPRA-muotoilukielen mukainen – rohkea ja itsevarma
  • Sisustus tulkitsee urheilullisuuden uudelleen – ohjaamon on suunnattu kuljettajalle, ja sitä korostaa keskikonsolin muotoilu
  • CUPRA Terramar on saatavana kolmella eri voimansiirtovaihtoehdoilla, mukaan lukien uuden sukupolven ladattava hybriditeknologia (eHybrid), joka tuottaa 272 hv (200 kW) ja tarjoaa jopa yli 100 kilometriä toimintamatkaa puhtaasti sähköllä (WLTP)
  • Ajodynamiikkaa tehostavat vakiovarusteena oleva urheilujousitus ja progressiivinen ohjaus sekä uusi mukautuva alustanhallintajärjestelmä ja Akebono-jarrut
  • CUPRAn tuotevalikoima on nyt yhtenäinen CUPRA Terramarin lanseerauksen myötä
  • CUPRA Terramar 1,5 eTSI 110 kW kevythybridi DSG hinta alkaen 39 394,40 euroa

Uusi CUPRA Terramar paljastettiin viime viikolla, America’s Cupin, yhden maailman arvostetuimman urheilutapahtuman yhteydessä.

CUPRA Terramar on brändin uuden aikakauden uusi sankari. Vuosi on merkityksellinen, sillä urheilullinen SUV-malli siirtää CUPRAn Euroopan nopeimmin kasvavan segmentin kärkipaikalle.

CUPRA Terramar toteuttaa sen, minkä brändi lupasi kaksi vuotta sitten, ja se tulee jatkossakin edistämään yrityksen menestystä ja sen taloudellista suorituskykyä.

CUPRA on yksi Euroopan nopeimmin kasvavista automerkeistä. Vuodesta 2018 lähtien asiakkaille on toimitettu yli 650 000 autoa. CUPRA on laajentanut verkostoaan ja tällä hetkellä CUPRA Garage -myymälöitä on jo yli 800 maailmanlaajuisesti.

Barcelonassa suunniteltu ja kehitetty CUPRA Terramar valmistetaan Audin Györin tehtaalla Unkarissa. Toimitukset alkavat tämän vuoden viimeisen neljänneksen aikana.

Ulkopuoli

SUV-segmentin huippumalli CUPRA Terramar on erittäin tunteisiin vetoava urheilullinen SUV-malli, joka korostaa CUPRAn uutta DNA:ta. Se on auto, joka erottuu joukosta ainutlaatuisella tyylillään. CUPRA Terramar osoittaa kunnioitusta historialliselle kilparadalle (Autòdrom de Sitges-Terramar), jossa brändi syntyi jo vuonna 2018.

CUPRA Terramarin urheilulliset mittasuhteet auttavat erottumaan joukosta – CUPRA Terramar on 1 584 mm korkea, 1 863 mm leveä, 4 519 mm pitkä ja akseliväli on 2 681 mm.

CUPRA Terramarille  on ominaista hain nenän muotoinen etuosa. CUPRA Terramar käyttää myös brändin uutta tunnusmerkkiä kolmella kolmiolla – CUPRA Matrix LED Ultra -ajovalot HD-valoteknologialla – jotka määrittelevät Terramarin huippuluokan autoksi. CUPRA-logoa kehystää kaksi linjaa, jotka myös lisäävät veistoksellisuutta ja dynaamisuutta pitkän konepellin pintoihin ja korostavat auton mittasuhteita. Etuosan muotoilu on lieventynyt, sillä säleikkö väistyy suorituskykyyn tähtäävän toiminnallisen alaosan tieltä, mikä puolestaan viittaa urheiluautoihin. Urheilulliset mittasuhteet on havaittavissa myös SUV:n edestä sivulle, ja linjat, jotka siirtyvät edestä sivun poikki, korostavat entisestään SUV:n suorituskykyä. CUPRA Terramarin mittasuhteita vahvistavat 18", 19" ja 20" vannevaihtoehdot.

Kun katse siirtyy CUPRA Terramarin takaosan muotoiluun, sen laajat mittasuhteet antavat SUV:lle vahvan läsnäolon, ja integroitu ja valaistu CUPRA-logo on sijoitettu keskelle takavalojen väliin, jossa on myös valaistu Terramar-mallinimi. Diffuusori erottuu muiden suunnitteluelementtien joukosta auttaen keventämään sen mittasuhteita.

CUPRA Terramar on saatavana yhdeksässä ulkovärissä, mukaan lukien kaksi mattaväriä – Century Bronze Matt* ja Enceladus Grey Matt. Paletin täydentää Dark Void - inspiraationa CUPRA DarkRebel Showcarin plasmaväri, Fjord Blue, Glacial White, Cosmos Blue, Timanfaya Grey, Midnight Black ja Graphene Grey.

Sisusta

CUPRA Terramar tervehtii kuljettajaa ja matkustajia tervetuliaisseremonialla, dynaamisella valoseremonialla auton etu- ja takavaloissa, samalla kun ne heijastavat CUPRA-logon maahan ja CUPRA-tekstit auton eteen (seinälle tai autotallin ovelle) sekä valaisevat oviaukon.

Sisällä CUPRA Terramarin erittäin tunteita herättävä luonne siirtyy SUV:n sisätiloihin. Kuljettajalähtöinen sisustus keskittää kuljettajan päähenkilöksi. Ensimmäisinä kosketuselementteinä vakiona oleva CUPRA-ohjauspyörä vaihteenvalitsimilla ja satelliittipainikkeilla maksimoi hallinnan, kun taas vakiovarusteet kuppi-istuimet tarjoavat äärimmäistä dynaamisuutta.

CUPRAn muotoilukieli sitoo yhteen kaikki kuljettajaa ympäröivät elementit dynaamisten linjojen ja progressiivisten pintojen vuorovaikutuksessa. Tämä on erityisen tärkeää keskikonsolissa, jossa on veistoksellinen selkäranka, joka virtaa toiminnallisten elementtien ympärillä. Selkäranka sisältää 3D-parametrisen kuvion, joka löytyy myös kojelaudan rakenteellisista osista.

Digitalisaatio on kuljettajan huomion keskipisteenä. Uusi ja parannettu käyttöliittymä on toteutettu myös ohjauspyörän takana olevaan digitaaliseen mittaristoon sekä 12,9 tuuman infotainment-järjestelmään, jossa on retrovalaistu liukusäädin. Kokemusta täydentää Head-up Display -tuulilasinäyttö, joka välittää tärkeimmät tiedot suoraan kuljettajan näkökenttään.

Infotainment-järjestelmässä on parannettu App Bar, widgetit ja Clima Bar käytön helpottamista varten. Kyse on yksinkertaisuudesta, personoinnista ja huippuluokan suunnittelusta. Ilmastointi on nyt integroitu saumattomasti keskinäytön painikkeeseen yhdistäen digitaalisen ja fyysisen vuorovaikutuksen.

CUPRA Terramarin sisätiloissa suorituskyky yhdistyy muotoiluun täydellisen ergonomian ansiosta. Keskinäytön korkea asento, istuimien muodot tai keskikonsolin pehmustetut sivupinnat parhaan jalkatuen takaamiseksi ovat esimerkkejä tästä. Myös tarkoitus kohtaa teknologian innovatiivisten ekologisten materiaalien käytön kanssa; tyyli, urheilullisuus, kierrätetyt ja uusiutuvat materiaalit yhdistyvät.

Kolme sisustusominaisuutta – Deep Ocean, Moon Light ja High Canyon – lisäävät matkustamon tunnelmaa. Tummansininen Deep Ocean -väri yhdistää PVC-kuppi-istuimia, joiden keskiosassa on tekstiiliä, joka on valmistettu 100-prosenttisesti kierrätetystä SEAQUAL®-LANGAsta. Sen valmistamisessa on käytetty rannoilta, valtameristä, suistoista ja meristä peräisin olevaa merimuovia. Ekologisuus on myös osa tummanharmaata Moon Light -sisustusta. Dinamica-istuinten keskiosassa on vähintään 73 % kierrätettyä tekstiiliä, joka on peräisin PET-muovista ja vaatteista. Tumma viininpunainen High Canyon -verhoilu peittää kuppi-istuimet nahalla, jossa on käytetty kasviperäistä parkitusprosessia.

Kaikki istuinvaihtoehdot sisältävät kohokuvioidun CUPRA-logon niskatuessa ja kupariset tikkaukset, jotka on sovitettu tuuletusaukkojen kuparireunoihin, ovilistat ja koristeelliset lisäosat, hienovaraiset yksityiskohdat, jotka vahvistavat sisätilan CUPRA-ilmettä ja -tuntumaa.

Sisävalaistus luo uskomattomata luonnetta CUPRA Terramarin sisustukseen. Älykkäät valot kojelaudassa, taustavalaistut ovipaneelit edessä ja takana yhdistyvät luoden ainutlaatuisen tunnelman.

CUPRA Terramar tarjoaa myös maksimaalisen käytännöllisyyden ja mahdollistaa takaistuinten eteenpäin siirtämisen, jolloin tavaratilan tilavuus kasvaa 602 litraan (kuormattuina takaistuinten selkänojan korkeuteen).

Voimalinjat

CUPRA Terramar yhdistää polttomoottorin ja sähköistymisen tarjotakseen laajan valikoiman voimansiirtovaihtoehtoja, jotka antavat kuljettajalle mahdollisuuden valita heidän vaatimuksiinsa sopivan suorituskyvyn.

Viisi erilaista voimansiirtovaihtoehtoa kolmella eri tekniikalla tarjoavat samalla erilaista ajodynamiikkaa. Tarjolle tulevat TSI (bensiini), eTSI (kevythybridi) ja uuden sukupolven ladattava hybridi (eHybrid) teholuokissa 150-272 hv. CUPRA Terramar on aina varustettu DSG-automaattivaihteistolla voimansiirtovaihtoehdosta riippumatta.

eTSI (kevythybridi)

CUPRA Terramar -malliston kevythybridissä (eTSI) 48 V:n kevythybriditeknologia on yhdistetty 1,5 litran 150 hv (110 kW) bensiinimoottoriin. Yhdistettynä 7-vaihteisen DSG-automaattivaihteiston kanssa se on yhdistelmä, joka tarjoaa korkean hyötysuhteen. Järjestelmä käyttää 48 V:n käynnistingeneraattoria ja 48 V:n litiumioniakkua, mikä mahdollistaa voimansiirron paremman hallinnan ja antaa CUPRA Terramarille mahdollisuuden rullata joissakin ajotilanteissa moottorin ollessa sammutettuna, ottaa talteen energiaa jarruttaessa ja tukea moottoria jonkin verran myös sähköisesti.

TSI (bensiini)

Suorituskyky on keskeinen kahdessa saatavilla olevassa 2,0 litran TSI-bensiinimoottorissa. Ensimmäinen, jonka teho on 204 hv (150 kW), on yhdistetty 7-vaihteiseen DSG-kaksoiskytkinvaihteistoon ja nelivetoon (4Drive). Toinen TSI-vaihtoehto lisää tehoa ja on saatavana CUPRA Terramar VZ -versiona. VZ tarkoittaa Velozia espanjaksi, mikä tarkoittaa nopeaa ja on saumaton tapa kuvata CUPRA-sarjan tehokkaimpia versioita. CUPRA Terramar VZ:n moottori tuottaa tehoa 265 hv (195 kW), ja se on myös yhdistetty 7-vaihteiseen DSG-automaattivaihteistoon ja nelivetoon (4Drive), mikä antaa sille eniten suorituskykyä ja dynamiikkaa.

eHybrid (ladattava hybridi)

CUPRA Terramar sisältää myös sähköistetyn version. Uuden sukupolven ladattavan hybridin voimansiirto parantaa suorituskykyä ja tarjoaa laajan toiminta-alueen puhtaasti sähköllä, mikä osoittaa jälleen kerran, että sähköistys ja suorituskyky sopivat täydellisesti yhteen. Uudessa CUPRA Terramarissa on kaksi uusimman sukupolven ladattavaa hybridivaihtoehtoa: 204 hv (150 kW) ja 272 hv (200 kW) VZ-versio.

CUPRA Terramarin 1,5 TSI -bensiinimoottori on yhdistetty sähkömoottoriin ja suureen akustoon, joka tarjoaa 19,7 kWh nettokapasiteetin. Se tarkoittaa, että uusi CUPRA Terramar tarjoaa jopa yli 100 km toimintamatkaa yhdellä latauksella. Akku on yhteensopiva jopa 50 kW:n DC-pikalatauksella tien päällä tai kotona 11 kW:n latauslaitteella.

Alusta

Voimansiirron suorituskyvyn ja dynaamisuuden yhdistäminen on CUPRA Terramarin luonteen ydin. MQB Evo -arkkitehtuuriin perustuva CUPRA Terramar tarjoaa ainutlaatuisen ajokokemuksen.

Etuosan MacPherson-jouset ja monilenkkijousitus takana sekä urheilujousitus (10 mm alempi kuin alusta) – vakiona kaikissa versioissa – antoivat insinööritiimille mahdollisuuden säätää tarkasti jousien ja iskunvaimennusten nopeudet, mikä parantaa painon jakautumista. Vakiovarusteena oleva progressiivinen ohjaus säätää palautetta ja avustamista nopeudesta riippuen maksimoidakseen ketteryyden ja antaakseen kuljettajalle vastinetta ja hallintaa.

CUPRA Terramar käyttää sähköistä jarrutehostinta, joka tarjoaa nopeamman vasteen ja kyvyn ottaa talteen jarrutusenergia sekoitustoiminnon kautta (erityisesti CUPRA Terramarin ladattavat hybridit), mikä vahvistaa tehokkuutta entisestään ja tarjoaa samalla parempaa aktiivista turvallisuutta. Sähköinen jarrutehostin on erityisesti mukautettu CUPRA-malleihin.

CUPRA Terramar nostaa luottamusta herättävän ohjattavuuden uudelle tasolle versioissa, joissa on 4Drive-neliveto. Järjestelmä tarkkailee jatkuvasti lukuisia tietoja, kuten ohjauskulmaa, pyörän nopeutta ja auton kiertosuuntaa, jotta teho saadaan oikealle pyörälle juuri silloin, kun sitä tarvitaan.

Alustan viritettävyys on CUPRAn alustaominaisuuksien selkäranka. CUPRA Terramarissa on uuden sukupolven Dynamic Chassis Control (DCC), jossa on kaksiventtiiliset iskunvaimentimet, jotka parantavat merkittävästi ajodynamiikkaa.

CUPRA Terramar esittelee etuakselin pystytuet, joissa on korkeampi kaltevuus, mikä tarjoaa enemmän sivuttaista pitoa ja nopeutta kaarteissa. Autossa on myös uusi etuakselin ohjausvarsi optimoidulla elastokinematiikalla, joka takaa suoremman ohjausvasteen ja paremman kääntyvyyden.

CUPRA Terramarin luonnetta voidaan säätää eri ajoprofiileilla: Comfort, Performance, CUPRA (VZ-versioille), Offroad (nelivetomallit) ja yksilölliset profiilit, mikä antaa CUPRA Terramarin kuljettajan valita valtavasta valikoimasta ominaisuuksia ja luonnetta. ESC voidaan virittää Sport-asentoon kaikissa voimansiirtovaihtoehdoissa, ja VZ-versioiden (2.0 TSI 265 hv & ladattava hybridi 272 hv) tapauksessa ESC voidaan ottaa jopa pois päältä (ESC Off).

CUPRA Terramarissa on vakiona joko 18 tuuman vanteet 235 mm renkailla (1,5 eTSI 150 hv, 2,0 TSI 204 hv ja ladattava hybridi 204 hv) tai 19 tuuman vanteet 255 mm leveillä renkailla (VZ 2,0 TSI 265 hv ja VZ ladattava hybridi 272 hv). Lisävarusteena CUPRA Terramar voidaan varustaa 20 tuuman vateilla ja 255 mm leveillä renkailla.

CUPRA Terramar VZ (2.0 TSI 265 hv ja ladattava hybridi 272 hv) voidaan varustaa suorituskykyisillä myös Akebono-jarruilla. Kuusi mäntäsatulaa yhdistetään suurempiin rei'itetyihin levyjarruihin (375x36mm) verrattuna vakiovarusteisiin (340x36mm), mikä parantaa jarrutustehoa ja antaa entistä enemmän luottamusta SUV:n dynamiikkaan.

Infotainment ja liitettävyys

CUPRA Terramar tarjoaa ainutlaatuisen kokemuksen auton ratissa. Se käyttää korkearesoluutioisia näyttöjä toimittaakseen kaiken kuljettajan ja muiden matkustajien tarvitseman tiedon, seuraavan sukupolven korkealaatuisen äänentoistojärjestelmän ja pääsyn CUPRA-ekosysteemiin uudella My CUPRA -sovelluksella.

CUPRA-ohjauspyörän takana on 10,25” digitaalinen mittaristo, joka tekee keskeisten tietojen digitaalisesta toimittamisesta selkeämpää ja yksinkertaisempaa, ja sitä täydentää Head-up Display -tuulilasinäyttö, joka välittää tärkeimmät tiedot suoraan kuljettajan näkökenttään. Keskellä vakiona oleva 12,9” infotainment-järjestelmä on suunniteltu tuomaan kaikki käden ulottuville. Parannetulla laitteistolla ja tehokkaammalla ohjelmistolla muokattava näyttö yhdistää kosketusnäytön edut retrovalaistuun liukusäätimeen, sisäilman ja äänenvoimakkuuden säätämiseksi. Yksilölliset tarpeet mahdollistetaan konfiguroitavilla widgeteillä.

Wireless Full Link -järjestelmän avulla asiakkaat voivat tuoda laajemman digitaalisen elämänsä ohjaamoon, olipa kyse sitten kartoista, musiikista tai muista autojen kanssa yhteensopivista toiminnoista Apple CarPlayn ja Android Auton kautta. Ja mikä tärkeintä, kaikki on saatavilla hallitulla, intuitiivisella ja turvallisella tavalla uuden HMI-liittymän kautta. Ja kun mobiiliälylaitteet tarvitsevat latauksen, uusi CUPRA Terramar tarjoaa jopa 15 W:n langattoman latauksen jäähdytysteknologialla.

CUPRA Terramar jatkaa yhteistyötä Sennheiser Mobilityn audioasiantuntijoiden kanssa esittelemällä uuden 12-kaiuttimen HF-äänijärjestelmän (lisävaruste). Tehokas 390 watin järjestelmä, joka saa voimansa Sennheiserin Concerto-algoritmeista ja AMBEO-tekniikasta, upottaa kuljettajan ja matkustajat ainutlaatuiseen äänikokemukseen. Sennheiser AMBEO -tekniikka tutkii huolellisesti musiikin peruskomponentit, mukaan lukien erilaiset instrumentit ja huonetiedot, jakaa ne uudelleen koko autossa säilyttäen samalla musiikin luovan tarkoituksen. Tämä äänijärjestelmä tarjoaa puhtaan tunnusomaisen Sennheiser-äänen, joka on luotu pitkäaikaisen Sennheiser-kokemuksen perusteella ja tarjoaa artisteille ja musiikin ammattilaisille luotettavia ääniratkaisuja.

My CUPRA App -sovelluksella asiakkaat voivat hallita autoaan täydellisesti (lisätoiminnot ovat saatavilla uuden CUPRA Terramarin ladattavissa hybridiversioissa); ohjata ilmastoinnin etäkäyttöä, hallita akun latausta ja lukitsemista ja avaamista sekä monia muita toimintoja.

Yhteydet eivät tarkoita vain mukavuutta; yhdistetty SIM lisää myös turvallisuutta, kun käyttäjät hyötyvät eCall-palvelusta. Onnettomuuden sattuessa auto voi ottaa suoraan yhteyttä hätäkeskukseen joko manuaalisesti tai automaattisesti. Ja jos pahin tapahtuu, auto voi välittää tärkeitä tietoja, kuten auton sijainnin, moottorin tyypin ja matkustajien lukumäärän, mikä helpottaa heidän avustamistaan.

Kuljettajaa avustavat järjestelmät ja turvallisuus

CUPRA Terramar tarjoaa laajan valikoiman turvallisuus- ja käyttömukavuusominaisuuksia. Teknologiasarja, joka on integroitu auttamaan, mutta ei häiritsemään, tekee urheilullisesta SUV-mallista yhden segmentin turvallisimmista ja mukavammista autoista.

Uuden CUPRA Terramarin turvallisuus- ja mukavuusjärjestelmiin kuuluvat mm. ennakoiva mukautuva vakionopeudensäädin (ACC), Travel Assist, sivu- ja poistumisavustin, hätäavustin sekä väsymyksentunnistus.

Ennakoiva ACC -järjestelmä voi paikantaa auton navigointijärjestelmän toimittamien reitti- ja GPS-tietojen perusteella, jolloin se voi korjata nopeuttaan tulevan tierakenteen mukaan – mutkissa, liikenneympyröissä, risteyksissä, taajamissa ja nopeusrajoituksien mukaan. Eteen asennetun kameran ja liikennemerkkien tunnistuksen avulla se voi säätää auton nopeutta rajoitusten muuttuessa.

Travel Assist yhdistää kaistan keskiohjauksen ja ACC:n pitämään auton aktiivisesti kaistan keskellä ja säätämään nopeuden liikenteen sujuvuuden mukaan – koko nopeusalueella.

Side and Exit Assist -tekniikka havaitsee, mitä silmäsi eivät pysty kuolleen kulman tunnistuksen avulla. Se antaa poistumisvaroituksen, kun auto on pysäköity ja haluat poistua autosta ja akustisen ja visuaalisen varoituksen, jos joku tai jokin lähestyy.

Emergency Assist aktivoituu, kun kuljettaja ei reagoi. Järjestelmä voi antaa akustisia varoituksia ja jarrutusiskuja varoittaakseen kuljettajaa ja voi pysäyttää auton kokonaan. Kun uusi CUPRA Terramar pysähtyy, se voi ottaa suoraan yhteyttä hätäpalveluihin eCall-järjestelmän avulla.

Väsymyksentunnistin varoittaa kuljettajaa akustisilla ja visuaalisilla varoituksilla, kun olet hajamielinen tai uupunut, ja varmistaa, että kuljettaja keskittyy ajamiseen.

Edistyksellisten kuljettajaa avustavien järjestelmien valikoimaa vahvistetaan integroimalla seitsemän turvatyynyä, mukaan lukien vakiona oleva etukeskiturvatyyny. Teknologioiden yhdistelmä luo uskomattoman turvallisuuden tason häiritsemättä kuljettajan kokemusta.

CUPRA Terramar tuo tullessaan myös turvallisuuden ja mukavuuden CUPRA Matrix LED Ultra -valoteknologialla, jossa on teräväpiirtotekniikka. Se ei ainoastaan ​​valaise tietä, vaan myös valaisee tiedot kuljettajan edessä olevalle asfaltille, mikä lisää turvallisuutta ja tietoisuutta.

CUPRA Matrix LED Ultra HD -teknologia tarjoaa edistyneitä toimintoja ja heijastaa tärkeitä tietoja edessä olevalle tielle, olipa kyseessä varoitukset edessä olevan auton läheisyydestä tai säävaroitukset. Edistyksellinen järjestelmä toimii yhdessä muiden sisäisten antureiden kanssa; se valaisee tietä varoittamalla kuljettajaa kaistan poikkeamisesta, tietöistä, lumesta ja jäästä, etäisyydestä edellä ajavaan ajoneuvoon, kuolleesta kulmasta ja varoituksia.

Lopuksi CUPRA Terramar sisältää lisävarusteena edistyneen "Pre-Crash" -matkustajien suojajärjestelmän, joka voi reagoida ja valmistaa auton mahdolliseen kolariin auton dynamiikan sekä etu- ja takatutkan tietojen perusteella.

Myynti alkanut Suomessa

Suomessa CUPRA Terramarin myynti alkoi vain viikko maailmanensi-illan jälkeen. Myynnin aloituksen yhteydessä saatavilla on 1,5 eTSI kevythybridi, VZ 2,0 TSI -bensiinimoottori ja VZ 1,5 e-HYBRID ladattava hybridi (200 kW). CUPRA Terramar 1,5 e-HYBRID 150 kW ladattava hybridi tulee myyntiin marraskuussa.

CUPRA Terramar 1,5 eTSI 110 kW kevythybridi DSG hinta alkaen 39 394,40 euroa. Asiakastoimitukset alkavat loppuvuodesta 2024.

CUPRA Terramar hinnasto ja lisävarustehinnasto: CUPRA Terramar hinnasto ja lisävarustehinnasto

*Century Bronze Matt -maali tulee saataville vuoden 2025 alussa.