• CUPRA | K-Auto/

CUPRA voitti DarkRebel-konseptiautolla Red Dot Award -palkinnon, Tavascan sai tunnustusta erinomaisesta muotoilustaan

• CUPRA DarkRebel -konseptiauto on palkittu Red Dot: Best of the Best -palkinnolla
  • CUPRA Tavascan tuplasi brändin voitot saamalla Red Dot -palkinnon todella erinomaisesta muotoilusta
  • Nämä palkinnot korostavat CUPRAn määrätietoisuutta muotoiluvetoisena brändinä

CUPRA yllättää edelleen autoilla, jotka tarjoavat erottuvaa muotoilua ja suorituskykyä. Brändin matka otti jälleen uuden askeleen kaksinkertaisella voitolla tämän vuoden erittäin arvostetussa ja kansainvälisesti tunnustetussa Red Dot Design Awards -kilpailussa.

CUPRA DarkRebel -konseptiauto voitti Red Dot: Best of the Best -palkinnon – kilpailun parhaan palkinnon – muista erottuvasta, uraauurtavasta muotoilustaan. Menestys ei loppunut tähän, sillä CUPRA Tavascan voitti myös Red Dot -palkinnon. Kansainvälinen tuomaristo myönsi Tavascanille palkinnon tuotteesta, jossa on todella upea muotoilu.

”CUPRA jatkaa muotoilun rajojen rikkomista tuoden markkinoille autoja, jotka herättävät haluja. CUPRA DarkRebel -konseptiauton ja Tavascanin Red Dot Design -palkinnot antavat tunnustusta provosoivan muotoilukielemme parhaille puolille. Tämä epätavallinen muotoilu on ollut mahdollista intohimoisen suunnittelutiimin ansiosta, joka kokeilee aina rajojaan", sanoi CUPRA:n suunnittelujohtaja Jorge Diez.

CUPRA DarkRebel -konseptiauton oli määrä saada tällainen tunnustus. Se haastaa suunnittelun perinteisiä sääntöjä, joita arvostetun Red Dot: Best of the Best -palkinnon tuomaristo arvostaa.

CUPRA DarkRebel on luotu ja muotoiltu käyttämällä yli 270 000 syötettä CUPRA Triben online-hyperkonfiguraattorista. Tuloksena on täyssähköinen kaksipaikkainen urheiluauto, jossa on shooting brake -arkkitehtuuri. Auton muotoja on vahvistettu veistoksen omaisella rungolla ja elementeillä, kuten ”purjeveneen keskiköli” tai digitaalisilla ajovaloilla. Kaikki nämä DarkRebelin ulkopinnan elementit edustavat provosoivaa muotoilua: halun, tunteiden ja haastaja-aseman erottamiseksi.

CUPRA DarkRebel -konseptiautossa lihaksen ja luuston, kehon ja rakenteen kaksinaisuus tarjoaa odottamattoman ja uraauurtavan ohjaamon. Parametrinen suunnittelu ja additiivinen valmistus takaavat myös ekologisemman lähestymistavan. Matkustajat pääsevät syleilevään, radikaaliin, äärimmäiseen ympäristöön, jota rajaa dynaamisilla muodoilla piirretty kangas, josta syntyy puhtaita, kevyitä rakenteita.

Koko visuaalisen kokemuksen kruunaavat ajokomponentit, todelliset muotoilun helmet, jotka tarjoavat muodoillaan tarkkuutta ja huipputeknologiaa täydentäen ainutlaatuisen sisustuksen.

CUPRA:n menestys tämän vuoden Red Dot Design -palkintojenjaossa ei loppunut DarkRebel-konseptiautoon; CUPRA Tavascan voitti Red Dot -palkinnon erinomaisesta muotoilusta.

CUPRA Tavascan on brändin ensimmäinen täyssähköinen SUV-coupe, joka on suunniteltu ja kehitetty Barcelonassa. Se on sysäys CUPRA:n uudelle huomiota herättävälle muotoilukielelle, joka siirtyy brändin tuleviin sähköautomalleihin.

Täyssähköisen SUV-coupeen muotoilu on rohkeaa. Huomiota herättäväksi, tunteelliseksi ja ilmaisuvoimaiseksi kehitetty – CUPRA Tavascanin suunnittelijatiimi loi muotoilukielen, joka on tarkoitettu uuden sukupolven autoilijoille.

Ulkoinen muotoilu tarjoaa atleettiset ja urheilulliset mittasuhteet. Edessä matriisi-led-ajovalot kolmen kolmion muodossa ovat välittömästi tunnistettavissa, kun taas sisustus edustaa arkkitehtuurin huippua sen persoonallisen keskitukirangan ja ohuiden tuuletusaukkojen ansiosta. Kaikki nämä kohdat auttoivat vakuuttamaan tuomariston ja myöntämään CUPRA Tavascanille huipputunnustuksen.

Tuomaristo antoi kiitosta CUPRAn uskomattomasta työstä. RED Dotin perustaja ja toimitusjohtaja, professori Peter Zec sanoi: "Yrityksiltä ja muotoilustudioilta eri puolilta maailmaa saapuneiden lukuisten ehdotusten joukossa CUPRAn tuotteiden erinomainen laatu ja muotoilu vakuuttivat kansainvälisen tuomaristomme. Nyt on oikea aika kiinnittää huomiota tuotteiden erinomaiseen muotoiluun.”

Muotoilun laadusta ja innovaatioista tunnustusta jakava Red Dot Award on vuodesta 1954 ollut yksi maailman arvostetuimmista teollisen muotoilun kilpailuista. Kansainvälisesti tunnustetut Red Dot Design Awards -palkinnot korostavat muotoilun ja liiketoiminnan parhaita puolia. Noin 40 kansainvälistä asiantuntijaa eri erikoisaloilta testaa, keskustelee ja arvioi jokaista tuotetta yksitellen ja nimeää lopulta lopullisen voittajan useiden kriteerien perusteella, mukaan lukien innovaatiot, toiminnallisuus ja pitkäikäisyys.