Lucas di Grassi liittyy ABT CUPRA -tiimiin uudelle Formula E -kilpailukaudelle

• Historian menestynein Formula E -kuljettaja ajaa Nico Müllerin kanssa ABT CUPRA -tiimissä luoden joukkueen, joka on valmis taistelemaan palkintokorokepaikoista
  • Lucas di Grassi kilpailee tiimissä Nico Müllerin rinnalla ensimmäistä kertaa ABB FIA Formula E World Championship -kilpailun virallisissa testeissä Valenciassa (23.-27. lokakuuta)

Lucas di Grassi, historian menestynein Formula E -kuljettaja, palaa kilparadoille osana ABT CUPRA -tiimiä uudelle kaudelle, joka alkaa Meksikossa 13. tammikuuta. Yhdessä sveitsiläisen Nico Müllerin kanssa brasilialainen muodostaa uuden kuljettajaparin ABT CUPRA -tiimissä, tavoitteenaan parantaa joukkueen suorituskykyä vuonna 2024.

"Olemme iloisia, että Lucas di Grassi kilpailee kanssamme Formula E:ssä. Hän on ollut yksi kilpailujen parhaista viimeisen kymmenen vuoden aikana ja hän tulee olemaan tärkeä lenkki auttaessaan tiimiämme parantamaan suorituskykyä vuonna 2024. Hänen kokemuksensa, tekninen tietotaitonsa ja täydellinen intohimonsa Formula E:tä kohtaan olivat kaikki tekijöitä, jotka edesauttoivat valintaa talliimme – Lucas on täydellinen kuljettaja tulevaisuuttamme varten”, sanoo CUPRA Racingin johtaja Xavi Serra.

39-vuotiaan brasilialaisen Formula E -ansioluettelo puhuu puolestaan: Lucas di Grassi on voittanut eniten palkintoja kaikista Formula E -kuljettajista (40), eniten voittoja (13) ja hänellä on ollut nopeimmat kierrokset (12). Hän on yksi kahdesta kuljettajasta, jotka ovat olleet palkintokorokkeella vähintään kerran joka kausi. Hän voitti kuljettajien mestaruuden kolmannella kaudella (2016/2017) ja joukkuemestaruuden vuotta myöhemmin. Seitsemän vuoden ABT-tiimin työskentelyn jälkeen hän kilpaili ensin Venturi Racingissa ja on kilpaillut tänä vuonna Mahindra Racingissa ennen kuin ilmoitti liittyvänsä ABT CUPRA -tiimiin tulevalle kaudelle.

"Tuntuu hienolta olla takaisin Formula E -kilpailussa ABT CUPRA -tiimissä", Lucas di Grassi sanoo. ”Paitsi, että voitin kaksi titteliä ABT:n kanssa, minulla on myös loputtomia muistoja kaikista ihmisistä, jotka työskentelevät siellä niin intohimoisesti. En voisi olla enempää innoissani paluusta kahden vuoden jälkeen, ja odotan todella innolla yhteistyötä. Yhdessä annamme kaikkemme saadaksemme askel askeleelta takaisin tulokset, jotka koko tiimi ansaitsee."

ABB FIA Formula E – maailman ensimmäinen täyssähköinen FIA World Championship -kilpailu ja ainoa urheilulaji, joka on ollut alusta lähtien hiilineutraaliksi sertifioitu – ja CUPRA, joka jakaa sitoumuksen todistaa, että sähkö ja suorituskyky sopivat täydellisesti yhteen. Kilpailemalla kaupunkiradoilla eräissä maailman ikonisimmista kohteista, Formula E korostaa kestävän kehityksen ohjaamaa kilpa-autojen tulevaisuutta, ja jotka edustavat suorituskyvyn ja tehokkuuden huippua.

CUPRA on siirtymässä kohti sähköistettyä mallistoa tämän vuosikymmenen loppuun mennessä ja brändi jakaa kilpailijoiden uskon ilmastonmuutoksen aiheuttamien asioiden esille tuomisen tärkeydestä.

Lucas di Grassin ollessa ratin takana, ABT CUPRA -tiimi odottaa menestyksekästä kautta. Samalla se haastaa edelleen kilpa-autojen suorituskyvyn ja on autourheilun uusien formaattien luoja, luoden uusia tunteita ja kokemuksia.

Lucas di Grassi kilpailee tiimissä Nico Müllerin rinnalla ensimmäistä kertaa ABB FIA Formula E -World Championship -kilpailujen virallisissa testeissä Valenciassa. Kaikki mestaruussarjaan osallistuvat kuljettajat tapaavat Espanjassa 23.-27. lokakuuta valmistautuakseen kauteen, joka alkaa Mexico Cityssä 13. tammikuuta ja jatkuu koko vuoden 2024 ajan kilpailuilla, jotka järjestetään eri puolilla maailmaa sijaitsevissa kaupungeissa Sao Paolosta Monacoon.