Cybercom toivottaa avoimen lähdekoodin Tizen-kehityshankkeen tervetulleeksi

Cybercom tarjoaa jatkossa palveluitaan ja asiantuntemustaan Tizen ekosysteemissä toimiville yrityksille.

”Olemme iloisia siitä, että Linux Foundation ja LiMo ovat ilmoittaneet kehittävänsä Tizen-alustaa yhdessä. Tämä avaa uusia liiketoimintamahdollisuuksia niin matkaviestinoperaattoreille, laitevalmistajille kuin palveluntarjoajille”, kertoo Cybercomin toimitusjohtaja Petteri Puhakka.

Ryhmä pohjoismaisia globaalisti toimivia järjestelmäintegraattoreita – Cybercom, Elektrobit, Ixonos, Nomovok ja TDI –osoittaa voimakasta tukeaan uudelle Tizen-kehityshankkeelle.

“Cybercom on toiminut aktiivisesti MeeGo alueen kehitysprojekteissa ja uskomme että Tizen ottaa jatkossa johtavan roolin avoimen lähdekoodin alustana niin mobiililaitteissa kuin autoteollisuudessa ja kodinelektroniikan laitteissa”, lisää Petteri Puhakka.

Pohjoimaisten Tizeniä tukevien järjestelmäintegraattoreiden palveluksessa on yhteensä yli 4 500 insinööriä ja yhteistyössä ne kykenevät toimittamaan telecom-alalla toimiville asiakkaille avaimet käteen ‑ratkaisuja, kuten tuotemerkittömiä mobiililaitteita, sovelluksia ja palveluja.

Cybercom on ollut aktiivinen Linux Foundationin jäsen vuoden 2011 alusta alkaen.

Lisätietoja:

Petteri Puhakka, CEO Cybercom Group                                                  +358 400 414 623

Jukka Iivonen, Managing Director, Cybercom Finland                              +358 405 403 409

Anna Trane, Press and PR manager, Cybercom Group                             +46 708 84 74 69

About Cybercom

The Cybercom Group is a high-tech consultancy that offers global sourcing for end-to-end solutions. The Group established itself as a world-class supplier in these segments: security, portal solutions, mobile services, and embedded systems. Thanks to its extensive industry and operations experience, Cybercom offers strategic and technological expertise to these markets: telecom, industry, media, public sector, retail, and banking and financial services. The Group employs 1,800 persons and runs projects worldwide. Cybercom has 22 offices in 10 countries. Since 1999, Cybercom’s share has been quoted on the NASDAQ OMX Nordic Exchange. The company was launched in 1995. Find out more at: www.cybercom.com.