• Dacia/

Enemmän tilaa tavaroille -Jogger HYBRID 140 nyt saatavilla myös 5-paikkaisena

Dacia Jogger -mallistoon on saatu asiakkaiden paljon toivoma 5-paikkainen HYBRID 140 -voimalinjalla varustettu automaattivaihteinen vaihtoehto.

Jogger HYBRID 140 on ajossa latautuva täyshybridi. Voimanlähteenä on Renault Groupissa monessa muussakin mallissa käytetty 1,6-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhdistelmä, joka kehittää Joggerissa 103 kilowattia (140 hv). Voimaa on siis 22 kw (30 hv) enemmän kuin bensiiniturbo-moottorilla varustetussa Joggerissa.

Dacia Jogger on erittäin tilava farmariauto: tavaratilaa on 5-paikkaisessa Joggerissa n. 600 litraa ja auton mainion muunneltavuuden ansiosta sitä voi kasvattaa jopa yli 1 800 litraan, sillä takarivin istuimet kaatuvat osissa 1/3 – 2/3 kokonaan eteen etuistuinten selkänojia vasten. Joggerin suuresta 20 cm korkuisesta maavarasta on hyötyä niin mökkiteillä kuin Suomen lumisessa talvessakin.

Liikkeelle lähdetään Jogger HYBRIDissä aina sähköllä, jolla voi kaupunkiajossa edetä jopa 80 prosenttia ajasta. Myös isommissa nopeuksissa Jogger HYBRID etenee sähkön avulla aina, kun se on mahdollista, eli kun akussa on riittävästi varausta. Jarrutusenergiaa käytetään taitavasti hyväksi, ja sen voimakkuus on kuljettajan säädettävissä. Jogger HYBRID 140:n yhdistetty kulutus onkin kaupunkiajossa jopa 40 prosenttia pienempi kuin polttomoottorilla varustetulla versiolla. 5-paikkaisen Jogger HYBRID 140:n WLTP-mitattu CO2-päästö on 105 g ja kulutus vain 4,7 l / 100 km, mikä on erittäin pieni lukema tämän kokoluokan tilafarmariautolle. Koska kulutus on pieni, tankillinen polttoainetta riittää Joggerissa (WLTP-normin mukainen kulutus) jopa lähes 1 000 kilometrin ajoon.

7-paikkaisen Jogger HYBRIDin rinnalle nyt myyntiin tullut 5-paikkainen uutuus on varustetasoltaan Expression, mikä tarkoittaa Joggerin keskimmäistä varustetasoa. Sen vakiovarusteisiin kuuluu muun muassa vakionopeudensäädin, 8 tuuman kosketusnäytöllä varustettu multimediajärjestelmä, jossa on myös Android Auto ja Apple Carplay -tuki, 16” kevytmetallivanteet, pysäköintitutkat edessä ja takana, peruutuskamera, katvealuevaroitin, mäkilähtöavustin, sähköinen seisontajarru, eCall-hätäpuhelu-toiminto sekä Dacian fiksut taakkatelineiksi käännettävät monitoimikattokaiteet. Lisäksi Expression tasolla HYBRIDin vakiovarustukseen kuuluu automaattinen ilmastointi, erityinen HYBRID-mittaristo, aktiivinen rengaspainevalvonta, sähköinen käsijarru sekä säilytystilalla varustettu keskikyynärnoja edessä.

Dacian myymiin yli 8 miljoonaan autoon lukeutuu huimat 2,78 miljoonaa Sanderoa, mikä tekee Sanderosta Euroopan eniten myydyn mallin yksityisasiakkaille myös tänä vuonna, seitsemättä vuotta peräkkäin. Miljoonakerhoon pääsee myös Duster 2,26 miljoonan myynnillä sekä Logan 1,97 miljoonan myynnillä. Dacia Dokkereita ehdittiin mallin elinkaaren aikana myydä 630 000 kappaletta ja 7-paikkaisia Lodgyja 346 000. Uusimman Dacia-mallin, Dacia Joggerin, on tähän mennessä ehtinyt saada jo n. 80 000 ostajaa. Tällä hetkellä Euroopan myyntitilastoissa yksityisasiakkaiden keskuudessa Duster on SUV-mallien kärkikolmikossa sekä Jogger on c-segmentissä (ilman SUV-malleja) markkinajohtaja.

www.dacia.fi / Facebook @daciasuomi / Instagram @daciasuomi

DACIA LYHYESTI

Alunperin vuonna 1968 syntynyt merkki syntyi uudelleen, kun vuonna 2004 Renault Group toi sen myös Länsi-Euroopan markkinoille. Ajatuksena on aina tarjota autoja, jotka antavat parhaan vastineen rahalle. Eipä siis yllätys, että Euroopan yksityisasiakkaiden joukossa Sandero on ollut ostetuin automalli vuodesta 2017 ja Duster ostetuin SUV vuodesta 2018. Dacia on valloittanut suomalaisten autoilijoiden sydämiä jo vuodesta 2009 kasvattaen suosiotaan tasaisesti vuosi vuodelta. Dacian autot ovat lunastaneet omistajiensa luottamuksen – Dacia on yhä useamman suomalaisen järkivalinta.