Täysin uusi Dacia Duster - Enemmän Dusteria kuin koskaan ennen!

Report this content

Frankfurtin autonäyttelyn tärkeimpiin uutuuksiin kuuluu toisen sukupolven Dacia Duster. Sen edeltäjää on myyty Daciana ja Renaultina ympäri maailmaa yli kaksi miljoonaa kappaletta. Duster on uusi niin sisältä kuin ulkoa ja sen kaikki salat paljastetaan 12.9.

Vuonna 2010 Dacia esitteli Dusterin, joka mullisti katumaasturimarkkinat. Siihen saakka tuossa luokassa oli myyty autoja komealla ulkonäöllä ja hyvillä ominaisuuksilla. Dacian Duster tarjosi nuo, mutta tärkein myyntiargumentti oli erittäin edullinen hinta. Niinpä Dusterista tuli mainio vaihtoehto käytetylle autolle.

Seitsemän vuoden aikana on myyty yli kaksi miljoonaa Dusteria. Euroopassa ne ovat Dacioita, mutta Etelä-Amerikassa, Intiassa ja Venäjällä Renault-merkkisiä. Se yksin kertoo jo paljon Dacian tyylistä ja varusteista.

Frankfurtin autonäyttelyssä esiteltävä toisen sukupolven Dacia Duster jatkaa yhtiön järkevällä ja asiakkaita kunnioittavalla linjalla. Vaikka auto on kokonaan uusi, se ei tee nykyisistä Dustereista yhdessä yössä vanhanaikaisia. Huolella harkittu uusi muoto on jykevä ja korostaa auton monipuolisuutta eri käyttötarkoituksiin.

Keulan uudella muotoilulla Duster näyttää aiempaa leveämmältä. Pohjapanssari on entistä suojaavampi niin edessä kuin takana. Takana valot ovat aivan auton kulmissa, joten ne näkyvät myös sivulle. Takavaloissa käytetään nyt Dacian tunnusta, neljää neliötä, jotka tulivat muihin malleihin vuosi sitten.

Sivulinjassa huomion kiinnittää 100 mm aiempaa edemmäksi siirretty tuulilasi, joka on enemmän kallellaan. Duster on nyt linjakkaamman näköinen ja ilmanvastus on pienentynyt. Jämäkät kattokaaret alkavat sulavasti tuulilasin takaa antaen autolle dynaamisen profiilin. Pienillä yksityiskohdilla korostetaan auton maasturimaisuutta.

Toisen sukupolven Dacia Dusterin sisustus on suunniteltu täysin uudelleen ja sen laatuvaikutelma on noussut aiempaa korkeammalle tasolle. Dusteriin saa jatkossa paljon ennen näkemättömiä varusteita. Mukavuutta on parannettu sisustuksen lisäksi monella muulla tavalla.

Tarkemmat tiedot Dacia Dusterin tekniikasta, mitoista ja varusteista annetaan lehdistötilaisuudessa Dacian osastolla 12.9.2017 kello 11:10 (10:10 Suomen aikaa), jolloin yhtiön Euroopan johtaja Jean-Christophe Kugler esittelee uutuuden.

Nordic Automotive Services Oy,
Dacia maahantuonti