DataCenter on investoinut 1,5 miljoonaa uuteen konesaliin

- yritys varautuu kasvuun ja pilvipalveluiden suosion lisääntymiseen

13.11.2014 - Korkean käytettävyyden konesalipalveluihin erikoistunut DataCenter Finland Oy on investoinut noin 1,5 miljoonaa euroa Helsingin Vallilassa sijaitsevaan konesaliin. Yritys varautuu investoinnilla kasvustrategiansa toteuttamiseen, pilvipalveluiden lisääntymiseen ja markkinoiden kansainvälistymiseen. DataCenter voi jopa kolminkertaistaa tuotantokapasiteetin tulevaisuudessa suomalaiseen peruskallioon rakennetulla turvallisella ja energiatehokkaalla konesalilla.

”Olemme tehneet merkittävän investoinnin, joka palvelee meidän ja asiakkaidemme kasvutarinaa pitkälle tulevaisuuteen. Konesalimarkkinat kansainvälistyvät pilvipalveluiden suosion lisääntyessä ja myös suuret yritykset ovat osoittaneet kasvavaa kiinnostusta palveluitamme kohtaan”, sanoo DataCenterin toimitusjohtaja Ilmari Vallo. ”Harkitsimme eri vaihtoehtoja korvata Arabianrannassa sijainnut salimme ja nostaa tuotantokapasiteettiamme uudella teknologialla.”

”Kansainvälinen tietoisuus osaamisestamme on selvästi ylitetty, ja Itämeren kaapeli tulee avaamaan meille uusia liiketoimintamahdollisuuksia. Asiakkaamme voivat hyödyntää turvallisesti pilviteknologioita, sillä me varmistamme heidän kriittisen datan Suomessa sijaitsevaan konesaliin”, jatkaa Vallo.

Äärimmäistä turvallisuutta ja energiatehokkuutta

Vallilan konesalin pääurakoitsijana toimi Pohjoismaiden johtava kriittisten tilojen suunnitteluun ja rakentamiseen erikoistunut Coromatic Oy. Konesalin tietoteknologia perustuu markkinoiden johtaviin ratkaisuihin. Vallilan alueen sähköverkko on erittäin luotettava.

”Salin energiatehokkuus ja turvallisuus ovat omaa luokkaansa Suomessa”, sanoo DataCenterin tekninen johtaja Janne Saarimäki. ”Tilat ja teknologiaratkaisut on suunniteltu ja rakennettu siten, että voimme varmistaa asiakkaillemme jatkuvasti kehittyvän ympäristön. Meillä on nyt erittäin korkealuokkaiset konesalit Kilossa ja Vallilassa.”

DataCenterin Vallilan konesalissa on ensimmäisessä vaiheessa 500 neliömetrin suuruisen tuotantoympäristön lisäksi erilliset tilat varavoimalle, sähkönsyötölle ja jäähdytykselle sekä tietoliikenteelle. ”Konesali on myös vaiheittain laajennettavissa samansuuruiselle tuotantotilalle, joka tarjoaa mahdollisuuden myös co-location -palveluille. Asiakkaamme voivat tuoda tiloihin myös omia laitteita ja toteuttaa joustavasti myös konesalikahdennuksia sekä tallentamisen kahdennuksia”, kertoo Vallo.

”Maan pinnan alapuolella sijaitsevan tilan fyysinen turvallisuus on äärimmäisen korkealla tasolla ja salia palvelevat järjestelmät on rakennettu teknisesti erittäin vikasietoisiksi. Tila on suojattu jopa elektromagneettisilta pulsseilta, ja sähkönsyöttö on turvattu kahdennetulla jakelulla. Vikasietoinen jäähdytys sisältää kahden suuntaisen jäähdytysveden syötön. Paloturvallisuus on myös normaalia korkeammalla tasolla ja jokaisessa tilassa on kaasusammutus”, sanoo Coromaticin myyntijohtaja Janne Puranen. ”Konesalitilojen toteuttamisessa näkyi DataCenterin aito halu ylittää asiakkaiden odotukset.”

Lisätietoja:

Ilmari Vallo, toimitusjohtaja, DataCenter Finland Oy, puh. 050 420 4707, ilmari.vallo@datacenter.fi

Janne Saarimäki, tekninen johtaja, DataCenter Finland Oy, puh. 040 528 3476, janne.saarimaki@datacenter.fi

Janne Puranen, myyntijohtaja, Coromatic Oy, puh. 040 518 8747, janne.puranen@coromatic.fi

DataCenter on korkean käytettävyyden konesalipalveluihin erikoistunut kasvuyritys, jolla on korkealuokkaiset konesalit Espoon Kilossa ja Helsingin Vallilassa. DataCenter varmistaa asiakkaidensa liiketoiminnan häiriöttömän jatkuvuuden ja konesaliympäristöjen valvonnan 24/7/365. Yrityksen lähes 40 kokenutta IT-alan ammattilaista toimivat palveluiden takuumiehinä. www.datacenter.fi