• DCTA/

Yhdistys aloittaa taistelun valmisteveron alaisten tuotteiden laitonta kauppaa vastaan

Report this content

Neljä maailman suurinta kansainvälistä tupakkayhtiötä ilmoittavat tänään merkittävästä yhteistyöstä valmisteveron alaisten tuotteiden laitonta kauppaa vastaan.

British American Tobacco, Imperial Tobacco Group, Japan Tobacco International ja Philip Morris International ovat käynnistäneet Digital Coding & Tracking Association (DCTA) -yhdistyksen toiminnan. Yhdistyksen tarkoituksena on kehittää kansainvälisiä normeja ja digitaalisia menetelmiä, jotka auttavat valtioita taistelussa salakuljetusta, tuoteväärennöksiä ja veronkiertoa vastaan.

DCTA hyödyntää perustajiensa laajaa asiantuntemusta varmistaessaan kansainvälisiä toimitusketjuja ja kehittäessään menetelmiä, jotka auttavat erottamaan aidon tuotteen väärennetystä.

Savukkeiden ja alkoholin laittoman kaupan poistaminen vaatii kansainvälistä yhteistyötä ja älykkäämpiä työkaluja avuksi tullille sekä raja- ja veroviranomaisille rikollisten toiminnan kitkemiseen. DCTA edstää tähän tarkoitukseen testattua, turvallista ja kustannustehokasta ratkaisua, joka perustuu Codentify®-teknologiaan.

Codentify® on harppaus digitaaliseen aikakauteen. Se mahdollistaa matkapuhelimella pääsyn nopeasti ja helposti kaikkiin niihin tietoihin, joita valtiot tarvitsevat turvatakseen verotulonsa ja varmistaakseen lähetysten laillisuuden ja kansainvälisten vaatimusten noudattamisen, mukaan lukien Maailman terveysjärjestön lisäpöytäkirjan laittoman kaupan torjunnasta.

Pat Heneghan, DCTA:n tiedottajan mukaan "Lailliset toimitusketjut ovat tänä päivänä globaaleja, monimutkaisia ​ja niihin liittyy useita osapuolia. Kun otetaan huomioon laitonta kauppaa käyvien rikollisten ja terroristien menetelmien kehittyneisyys, täytyy kansallisten viranomaisten hyödyntää teknologian viimeisintä kehitystä turvatakseen toimitusketjut, jos aikomuksena on saada jotain todellista tulosta aikaiseksi tässä vaarallisessa ja kasvavavassa ongelmassa.

"Neljä maailman suurinta kansainvälistä tupakkayhtiötä ovat luoneet Digital Coding & Tracking Association -yhdistyksen, jotta voivat tarjota valtioille 21. vuosisadan ratkaisuja laittoman kaupan kansainväliseen ongelmaan.

Heneghan toteaa: "Olemme varmoja, että DCTA voi tarjota valtioille niiden tarvitsemaa teknologiaa ja asiantuntemusta verotulojen turvaamiseen taloudellisesti vaikeina aikoina ja laittomista markkinoista menestyvien rikollisten kiinni ottamiseen."

LISÄÄ TIETOA

Digital Coding & Tracking Association (DCTA) tarjoaa teknisiä standardeja ja digitaalisia sovelluksia, jotka on suunniteltu turvaamaan valmisteveron alaisten, nopeasti liikkuvien kulutustavaroiden, kuten tupakkatuotteiden ja alkoholin, toimitusketjut. Tavoitteemme on tarjota kaikille sidosryhmille – alkaen valtiovarainministeriöistä ja tulliviranomaisista aina kauppaan ja kuluttajiin – työkaluja, tietoa ja tarvittavia valmiuksia laittoman kaupan todelliseen kitkemiseen.

Riippumattomassa tutkimuksessa on arvioitu, että noin 12 % tupakkatuotteiden maailmanlaajuisesta kaupasta on laitonta, mikä vastaa noin 660 miljardia savuketta joka vuosi[1] maksaen valtioille yli 440 miljardia Yhdysvaltain dollaria vuodessa menetettyinä verotuloina[2]. Laiton alkoholikauppa on myös merkittävää. Maailman terveysjärjestö arvioi, että noin 30 % kaikesta kulutetusta alkoholista maailmanlaajuisesti on laittomasti valmistettua tai "tilastoimatonta"[3].

YHTEYSTIEDOT

DCTA-edustaja: Mark Hill
Sähköposti: mark.hill@dcta-global.com
Puh: +44 7967 467030

DCTA-edustaja: Nathan Jones
Sähköposti: nathan.jones@dcta-global.com
Puh: +44 7720 940824

www.dcta-global.com

[1] Framework Convention Alliance (2008) and International Union Against Tuberculosis and Lung Disease (2009).
[2] Framework Convention Alliance How eliminating the illicit cigarette trade would increase tax revenue and save lives, INB3 Fact Sheet
[3] Maailman terveysjärjestö, www.who.int/gho /alcohol

Avainsanat: