Arve Lukander nimitetty Detection Technologyn Turvallisuus-liiketoimintayksikön johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi

Detection Technology Oyj yhtiötiedote 15.4.2021 klo 13.00

Arve Lukander (DI, MBA, s. 1972) on nimitetty Detection Technologyn Turvallisuus-liiketoimintayksikön (SBU) johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Hän tulee vastaamaan yksikön liiketoiminnan kokonaisvaltaisesta kehittämisestä globaalisti. Hän aloittaa uudessa tehtävässään 14.6.2021 ja raportoi toimitusjohtaja Hannu Martolalle.

Arve Lukanderilla on yli kahdenkymmenen vuoden kokemus myynnin, markkinoinnin, liiketoiminnan kehittämisen ja sijoittamisen johtotehtävistä kansainvälisissä organisaatioissa. Hän siirtyy Detection Technologylle spektroskooppisia analysaattoreita valmistavan yhdysvaltalaisen Rigaku Analytical Devices Inc:n palveluksesta, jossa hän on työskennellyt myynti- ja markkinointijohtajana vuodesta 2013. Hänen viimeisin vastuualue on ollut Eurooppa, Lähi-itä, Afrikka ja Intia (EMEAI).

Rigakulle hän siirtyi pääomasijoitusyhtiö Inventuresta. Sitä ennen hän työskenteli Sitralla, Planmecalla ja Metorex Internationalilla.

+358 500 449 475, hannu.martola@deetee.com

Detection Technology on globaali röntgenilmaisimien ratkaisutoimittaja lääketieteen, turvallisuusalan ja teollisuuden sovelluksiin. Yhtiön ratkaisut ulottuvat valodiodeista optimoituihin ilmaisinjärjestelmiin, joissa on mikropiirejä, elektroniikkaa, mekaniikkaa, ohjelmistoja ja algoritmeja. Sillä on toimipisteitä Suomessa, Kiinassa, Ranskassa ja Yhdysvalloissa. Yhtiön osakkeet on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalle kaupankäyntitunnuksella DETEC.