Detection Technologylle myönnetty Korkean ja Uuden Teknologian (HNTE) -sertifikaatti Kiinassa

Detection Technology Oyj yhtiötiedote 8.12.2020 klo 12.00

Kiinan viranomaiset ovat hyväksyneet Detection Technologyn Korkean ja Uuden Teknologian (HNTE) –sertifiointihakemuksen, ja yhtiön Pekingissä sijaitseva tytäryhtiö on saanut HNTE-luokituksen. Muiden etujen ohella HNTE-viranomaisluokitus alentaa tytäryhtiön valtion tuloveroa 15 prosenttiin normaalin 25 prosentin verokannan asemesta. Alemman verokannan vaikutus vuoden 2020 kolmen ensimmäisen neljänneksen konsernin tulokseen on arviolta 350 tuhatta euroa.

Alempi 15 %:n verokanta on määräaikainen ja voimassa kolme vuotta. Yhtiö voi määräajan jälkeen saada luokituksen uudelleen edellyttäen, että viranomaisten asettamat HNTE-yrityskriteerit täyttyvät.

hannu.martola@deetee.com

Detection Technology on globaali röntgenilmaisimien ratkaisutoimittaja lääketieteen, turvallisuusalan ja teollisuuden sovelluksiin. Yhtiön liikevaihto oli 102 miljoonaa euroa vuonna 2019. Yhtiöllä on 280 asiakasta 40 maassa. Detection Technologyn palveluksessa on noin 500 henkilöä Suomessa, Kiinassa, Ranskassa ja Yhdysvalloissa. Yhtiön osakkeet on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalle kaupankäyntitunnuksella DETEC.