DHL Express on yksi Suomen parhaista työpaikoista

DHL Express (Finland) Oy:lle on myönnetty Great Place to Work® -sertifiointi, joka on työntekijöiden organisaatiolleen antama tunnustus hyvän työpaikan rakentamisesta.  Ensimmäistä kertaa tutkimukseen osallistunut DHL Express sijoittui tutkimustalon listauksessa vuoden 2020 Suomen parhaista työpaikoista sijalle 20 omassa sarjassaan.

Sertifiointi perustuu globaalien standardien mukaiseen Trust Index © -henkilöstökyselyyn, joka selvittää organisaation luottamuksen, ylpeyden ja yhteishengen toteutumisen työntekijöiden keskuudessa. Sertifiointi myönnetään organisaatioille, joiden Trust Index © on vähintään 70 %.  Lisäksi Great Place to Work® listaa sertifoitujen yritysten joukosta vuosittain Suomen parhaat työpaikat.  DHL Express osallistui ohjelmaan keskisuurten yritysten sarjassa, johon kuuluvat alle 500 työntekijän organisaatiot.

”Olemme iloisia ja ylpeitä tästä saavutuksesta. Osaava ja hyvinvoiva henkilöstö tuottaa erinomaista palvelua, johon asiakas voi luottaa. Sen myötä tulee kaikki muu: laadukas toiminta, yrityksemme menestys ja alan markkinajohtajuus”, sanoo DHL Expressin toimitusjohtaja Oktay Nuri

Henkilöstökyselyn vastausten perusteella DHL Expressin henkilöstö on sisäistänyt yrityksen kulttuuria ilmentävät arvot. Hoitamalla tehtävänsä kerralla oikein ja nopeasti, usein kriittisiä aikatauluja noudattaen, jokainen työntekijä henkilökohtaisesti antaa panoksensa paitsi oman yrityksensä, myös globaalin DHL-verkoston laadukkaaseen ja kannattavaan toimintaan. Sitoutunut ja energinen paneutuminen käsillä oleviin tehtäviin sekä sinnikkyys hoitaa haastavatkin tilanteet niin, että asiakas on tyytyväinen, ovat osa päivittäistä tekemistä.

”Meille on tärkeää näyttää henkilöstöllemme jatkuvasti, kuinka paljon heitä ja heidän työtään arvostamme. Monipuoliset koulutus- ja työssä kehittymisen mahdollisuudet, hyvästä työstä palkitseminen sekä menestyksen juhliminen ovat vahva osa yrityskulttuuriamme”, kertoo DHL Expressin henkilöstöjohtaja Mari Puolanne. ”Erityisen iloinen olen yrityksemme hyvästä yhteishengestä. Trust Index © -henkilöstökyselyyn avoimissa kommenteissa mahtavia työkavereita ja tiimiä kiitettiin vuolaasti. Monet myös vertasivat DHL:ää isoon perheeseen, jossa puhalletaan yhteen hiileen.”

Great Place to Work® on listannut globaalisti DHL Expressin jo kolmena vuonna peräkkäin maailman parhaiden työpaikkojen joukkoon; vuoden 2019 vertailussa 4. sijalle.

DHL Expressille myös Top Employer -sertifiointi

Henkilöstöhallinnon käytäntöjen auditointi toi DHL Expressille Suomessa äskettäin jo viidennen kerran myös Top Employer -sertifioinnin.  Top Employer Institute kartoittaa auditoinnissaan perusteellisesti yrityksen henkilöstöhallinnon kaikki osa-alueet uuden työntekijän rekrytoinnista työn arjessa tapahtuvaan kehittämiseen.  Top Employer Instituten mukaan DHL Express tarjoaa työntekijöilleen erinomaisen työympäristön, tukee ja kehittää osaamista kaikilla organisaatiotasoilla ja sijoittuu henkilöstöasioiden hoidossa yritysten parhaimmistoon.

DHL Express on Deutsche Post DHL Groupin liiketoimintayksikkö, joka on erikoistunut maailmanlaajuisiin lentopikakuljetuksiin. DHL Express kuljettaa kiireellisiä asiakirjoja ja paketteja luotettavasti ja nopeasti ovelta ovelle yli 220 maassa ja alueella. DHL Expressin Helsinki-Vantaan terminaalin sekä Euroopan päälajittelukeskuksen Leipzigin väliset päivittäiset lennot tuonnissa ja viennissä luovat yhteydet DHL:n maailmanlaajuiseen verkostoon. Suomessa DHL Expressin palveluksessa on noin 300 työntekijää.

Oktay Nuri, toimitusjohtaja, DHL Express (Finland) Oy

puh. 040 500 1617, sähköposti oktay.nuri@dhl.com

Mari Puolanne, henkilöstöjohtaja, DHL Express (Finland) Oy

puh. 040 748 5001, sähköposti mari.puolanne@dhl.com

DHL on maailmanlaajuisesti logistiikka-alan johtava brändi. Eri liiketoimintayksiköistä koostuva DHL-perhe tarjoaa alan kattavimman valikoiman logistiikkapalveluita – kotimaiset ja kansainväliset pakettikuljetukset, verkkokaupan logistiikkaratkaisut, kansainväliset pikakuljetukset, maantie-, lento- ja merirahtikuljetukset sekä toimialakohtaiset toimitusketjuratkaisut. DHL:n maailmanlaajuiseen verkostoon kuuluu yli 220 maata ja aluetta sekä noin 380.000 työntekijää. DHL:n palvelut tarjoavat luotettavat ja turvalliset yhteydet  yritysten ja kuluttajien välille ja mahdollistavat globaalin kaupankäynnin tavaravirrat.  Vahva asema nopeasti kasvavilla markkina-alueilla, räätälöidyt toimialakohtaiset ratkaisut mm. teknologia-, auto-, ja energiateollisuudelle, lääketieteen ja terveydenhuollon toimijoille ja vähittäiskaupalle sekä vahva sitoutuminen yritysvastuuseen  tekevät DHL:stä maailman johtavan logistiikkayrityksen.

DHL on osa Deutsche Post DHL Group -konsernia, jonka liikevaihto vuonna 2018 oli yli 61 miljardia euroa.