DHL Expressille jälleen Top Employer -tunnustus

Kansainvälisten pikakuljetusten asiantuntija DHL Express on saanut Suomessa ja 60:ssa muussa maassa Top Employer -sertifioinnin, joka myönnetään maailman johtaville työnantajille. Top Employers Instituten mukaan DHL Express tarjoaa työntekijöilleen erinomaisen työympäristön, tukee ja kehittää osaamista kaikilla organisaatiotasoilla ja sijoittuu henkilöstöasioiden hoidossa yritysten parhaimmistoon.

”Motivoituneet ja sitoutuneet työntekijät ovat DHL Expressin toiminnan selkäranka”, sanoo DHL Express (Finland) Oy:n toimitusjohtaja Oktay Nuri. ”Osaava ja hyvinvoiva henkilöstö tuottaa erinomaista palvelua, johon asiakas voi luottaa. Alan markkinajohtajuus, palvelumme laadukkuus ja yrityksemme menestys kulkevat käsi kädessä henkilöstömme tyytyväisyyden kanssa.”

”Neljänä peräkkäisenä vuonna saatu Top Employer -tunnustus on meille suuri kunnia. Tavoitteemme on tarjota upealle henkilöstöllemme työympäristö, jonka kaikki osa-alueet alkaen uuden työntekijän rekrytoinnista aina työn arjessa tapahtuvaan oppimiseen ja kehittämiseen ovat kohdallaan”, sanoo DHL Expressin henkilöstöjohtaja Mari Puolanne. ”Myös palkitseminen ja menestyksen juhliminen on vahvasti mukana yrityskulttuurissamme. Siihen kuuluvat luontevasti yhtä lailla paikalliset tunnustuspalkinnot erityisen asiakaskeskeisestä toiminnasta ja pitkän työuran muistaminen kuin Euroopan maiden vuoden työntekijöiden palkintomatka juhlallisuuksineen tai vuosittainen DHL Express EuroCup-jalkapallotapahtuma.”

Maailmanlaajuisesti DHL Express sai viidentenä vuonna peräkkäin Top Employer Global -sertifioinnin. Tänä vuonna tähän saavutukseen ylsi yhteensä 14 yritystä.  DHL Express on edelleen maailman ainoa yritys, jolla on Top Employer -sertifointi kaikilla alueilla.

Top Employers -sertifiointiohjelma on kansainvälinen henkilöstöhallinnon käytäntöjen auditointiprosessi. Top Employers Institute kartoittaa yrityksen henkilöstöhallinnon kaikki osa-alueet laajasti selvittääkseen, miten sertifioinnin edellytykset täyttyvät. Alueellisilla ja globaaleilla sertifioinneilla annetaan lisäksi tunnustusta työnantajille, jotka määrätietoisesti edistävät työympäristönsä kehitystä organisaatiossaan yli maantieteellisten rajojen.

DHL Express sai tunnustusta erityisesti johtamisen kehittämisestä sekä talent management -strategiastaan.

Oktay Nuri, toimitusjohtaja, DHL Express (Finland) Oy

puh. 040 500 1617, sähköposti oktay.nuri@dhl.com

Mari Puolanne, henkilöstöjohtaja, DHL Express (Finland) Oy

puh. 040 748 5001, sähköposti mari.puolanne@dhl.com

DHL on maailmanlaajuisesti logistiikka-alan johtava brändi. Eri liiketoimintayksiköistä koostuva DHL-perhe tarjoaa alan kattavimman valikoiman logistiikkapalveluita – kotimaiset ja kansainväliset pakettikuljetukset, verkkokaupan logistiikkaratkaisut, kansainväliset pikakuljetukset, maantie-, lento- ja merirahtikuljetukset sekä toimialakohtaiset toimitusketjuratkaisut. DHL:n maailmanlaajuiseen verkostoon kuuluu yli 220 maata ja aluetta sekä noin 360.000 työntekijää. DHL:n palvelut tarjoavat luotettavat ja turvalliset yhteydet  yritysten ja kuluttajien välille ja mahdollistavat globaalin kaupankäynnin tavaravirrat.  Vahva asema nopeasti kasvavilla markkina-alueilla, räätälöidyt toimialakohtaiset ratkaisut mm. teknologia-, auto-, ja energiateollisuudelle, lääketieteen ja terveydenhuollon toimijoille ja vähittäiskaupalle sekä vahva sitoutuminen yritysvastuuseen  tekevät DHL:stä maailman johtavan logistiikkayrityksen.

DHL on osa Deutsche Post DHL Group -konsernia, jonka liikevaihto vuonna 2017 oli yli 60 miljardia euroa.

Lainaukset

Oktay Nuri, toimitusjohtaja, DHL Express (Finland) Oy