DHL ja Finnair Tekniikka yhteistyöhön varastointipalveluissa

DHL Supply Chain (Finland) Oy on valittu Finnair Tekniikan kumppaniksi hoitamaan yrityksen varastopalveluita. Yhteistyö alkaa kevään aikana, kuitenkin viimeistään kesäkuussa 2022, jolloin vastuu palveluista siirtyy Finnairin nykyiseltä yhteistyökumppanilta DHL Supply Chainille. Liikkeenluovutuksen yhteydessä DHL:n palvelukseen siirtyy vanhoina työntekijöinä noin 40 henkilöä.

DHL Supply Chain tulee huolehtimaan Finnairin Tekniikan varastopalveluissa varaosien ja huollossa tarvittavien materiaalien käsittelystä, varastoinnista ja pakkaamisesta esimerkiksi ulkoasemille raskashuoltoa varten. Sopimukseen DHL:n kanssa kuuluu myös lentokonehuollosta aiheutuvista erityisjätteistä huolehtiminen sekä palveluun liittyvät tukitoiminnot.

DHL Supply Chainilla on monivuotinen kokemus ja osaaminen vastaavista liikkeenluovutushankkeista. Kyky kehittää toimintaa ja tuoda kustannushyötyjä asiakkaille perustuu mm. selkeisiin prosesseihin ja kehityssuunnitelmiin, kansainvälisesti standardoituun johtamisjärjestelmään sekä sitoutumiseen kestäviin ja ympäristöystävällisiin arvoihin.

”Varastopalveluiden toimivuus ja varaosien saatavuus on kriittisen tärkeää lentokonehuollossa. Samanaikaisesti meille on tärkeää kehittää toimintaa jatkuvasti toimintaympäristön muuttuessa. DHL Supply Chain on meille kumppani, joka tarjoaa lisäarvoa vahvalla ja globaalilla logistiikka-alan osaamisellaan”, sanoo Tony Veevo, logistiikasta ja sen tukitoiminnoista vastaava päällikkö Finnairin Tekniikassa.

”Olemme ylpeitä päästessämme tekemään yhteistyötä Finnairin kaltaisen toimijan kanssa. DHL Supply Chain tuo Finnairin Tekniikan käyttöön sopimuslogistiikka-alan globaalisti parhaita työkaluja ja toimintamalleja. Turvallisuus, henkilöstö, laatu ja vastuullisuus ovat yrityskulttuurimme keskeisiä osia, ja niillä voimme tuoda Finnairille lisäarvoa, kehitystä ja luotettavuutta kumppanuuteemme. On ilo päästä osaksi Finnairin sinivalkoista menestystarinaa”, sanoo Antti Saarinen, DHL Supply Chain Suomen maajohtaja.

DHL Supply Chain on Deutsche Post DHL Groupin liiketoimintayksikkö, joka tarjoaa asiakkailleen vastuullisesti ja laadukkaasti toteutettuja toimitusketjun hallintaan ja operointiin liittyviä laajoja logistiikka- ja tiedonhallintaratkaisuja. Globaalin yrityksen vahvuutena on maailmanlaajuinen asiantuntijaverkosto ja paikallinen erikoisosaaminen.

Suomessa DHL Supply Chainin palveluksessa työskentelee noin 400 omaa logistiikan ammattilaista. Yrityksen logistiikkakeskukset ja palveluvarastot sijaitsevat pääkaupunkiseudulla, Turussa ja Oulussa. Lisäksi yritys tuottaa sisälogistiikan palveluja asiakkaidensa tuotantotiloissa useilla paikkakunnilla, kuten Vaasassa ja Helsingissä.

Antti Saarinen, Area Director Finland, DHL Supply Chain (Finland) Oy

puh. 040 760 2875, sähköposti antti.saarinen@dhl.com

DHL on maailmanlaajuisesti logistiikka-alan johtava brändi. DHL:n liiketoimintayksiköt tarjoavat alan kattavimman valikoiman logistiikkapalveluita – kotimaiset ja kansainväliset pakettikuljetukset, verkkokaupan logistiikkaratkaisut, kansainväliset pika-, maantie-, lento- ja merirahtikuljetukset sekä toimialakohtaiset toimitusketjuratkaisut. DHL:n maailmanlaajuiseen verkostoon kuuluu yli 220 maata ja aluetta sekä noin 400.000 työntekijää. DHL:n palvelut tarjoavat luotettavat ja turvalliset yhteydet yritysten ja kuluttajien välille ja mahdollistavat kestävät globaalin kaupankäynnin tavaravirrat. Vahva asema nopeasti kasvavilla markkina-alueilla sekä räätälöidyt ratkaisut eri toimialoille - mm. teknologia, ajoneuvot, energia, teollisuustuotanto, lääketiede ja terveydenhuolto sekä vähittäiskauppa - tekevät DHL:stä maailman johtavan logistiikkayrityksen.

DHL on osa Deutsche Post DHL Group -konsernia, jonka liikevaihto vuonna 2020 oli yli 66 miljardia euroa. Konsernin positiivinen vaikutus maailmassa perustuu kestäviin liiketoimintakäytäntöihin sekä yhteiskunta- ja ympäristövastuuseen. Deutsche Post DHL Groupin tavoitteena on vähentää logistiikkatoimintojensa päästöt nollaan vuoteen 2050 mennessä.