DHL:n pakettiautomaatit jouluruuhkaa helpottamassa

Pikakuljetusyritys DHL Express on ottanut käyttöön ensimmäiset 30 pakettiautomaattiaan K-ruokakauppojen ja K-rautakauppojen yhteyteen eri puolilla Suomea.

”Ajoitus oli hyvä, sillä nyt automaatit helpottavat osaltaan joulunalusajan ruuhkaa pakettien toimituksessa”, sanoo DHL Expressin toimitusjohtaja Peter Ervasalo. ”Kansainvälisten verkkokauppa-ostosten lisääntyminen on kasvattanut merkittävästi yksityishenkilöille toimitettavien pakettien määrää DHL Expressissä. Odotamme lähetysmäärien nousevan jouluun asti. Lisäksi tammikuu tulee olemaan mielenkiintoista aikaa, sillä monissa verkkokaupoissa alkaa alennusmyynti, mikä varmasti näkyy sekä lähetysmäärissämme että pakettiautomaattien käyttöasteissa.”

DHL Express ja K-ryhmä julkistivat syyskuussa laajamittaisen palvelupisteyhteistyönsä, joka kattaa sekä pakettiautomaattien sijoittamisen K-kauppoihin että eri puolille Suomea ulottuvan palvelupisteiden verkoston avaamisen. Ensimmäiset palvelupisteet K-myymälöihin on tarkoitus avata maaliskuussa 2016, ja niiden kautta lähetyksiä voi sekä lähettää että vastaanottaa. Seuraavien pakettiautomaattien sijainnin suunnittelu on parhaillaan käynnissä, ja maalis-huhtikuussa alkavat asennukset.

”Käyttäjäkokemukset sekä asiakkailta että kuriireiltamme ovat olleet erittäin positiivisia. DHL-pakettiautomaatti on koettu helppokäyttöiseksi ja hyväksi lisävaihtoehdoksi toimituksiin. Toiveita uusista sijoituspaikoista olemme saaneet runsaasti niin yhteistyökumppaniltamme kuin asiakkailtakin. Keskitymmekin seuraavaksi analysoimaan palautteita, toiveita sekä lähetysdataa, joiden perusteella päätetään uusien pakettiautomaattien sijainnit”, Peter Ervasalo kertoo.

DHL:n pakettiautomaatteihin on tässä vaiheessa mahdollista vastaanottaa DHL Expressin pikakuljetuspalveluiden kansainvälisiä sekä kotimaan lähetyksiä. Joulun alla DHL-pakettiautomaatteihin toimitetaan lähetyksiä 23.12.2015 asti. Jouluaattona sekä vuodenvaihteen pyhäpäivinä nouto- ja jakelutoiminnot lomailevat.

Lähettäminen automaattien kautta otetaan käyttöön seuraavassa vaiheessa; pilotointi käynnistyy kevään aikana.

Suunnitelmien mukaan DHL Expressin palvelua on saatavissa ensi vuoden loppuun mennessä noin sadassa ja vuonna 2017 noin 250–300 pisteessä.

Joululahja ehtii vielä perille ulkomaille lentopikakuljetuksena

DHL Expressin kautta lentopikakuljetuksena lähetettävät ulkomaanpaketit ehtivät perille vielä ennen joulua moneen kohteeseen, mm. Eurooppaan ja USA:an, kun ne lähettää heti jouluviikon alussa. Tarkemmat toimitusajat sekä lähetysten hintatiedot ovat nähtävissä nettisivujen www.dhl.fi kautta. Lähetysasiakirjat voi valmistella ja noudon tilata Online Shipping -lähetysohjelmalla ja lähetyksen maksaa luottokortilla. Toinen vaihtoehto on asioida DHL Expressin palvelupisteissä, jotka sijaitsevat yrityksen tiloissa Helsinki-Vantaalla, Turussa sekä Tampereella. Lisätietoja antaa DHL Expressin asiakaspalvelu, puh. 030 45 345.

Peter Ervasalo, toimitusjohtaja, DHL Express

puh. 040 841 6120, sähköposti peter.ervasalo@dhl.com

DHL on maailmanlaajuisesti logistiikka-alan johtava brändi. Eri liiketoimintayksiköistä koostuva DHL-perhe tarjoaa alan kattavimman valikoiman logistiikkapalveluita – kotimaisista ja kansainvälisistä pakettikuljetuksista maailmanlaajuisiin pikakuljetuksiin, maantie-, lento- ja merirahtiin sekä toimitusketjuratkaisuihin. DHL:n maailmanlaajuiseen verkostoon kuuluu yli 220 maata ja aluetta sekä noin 325 000 työntekijää. DHL:n palvelut tarjoavat luotettavat ja turvalliset yhteydet yritysten ja kuluttajien välille ja mahdollistavat globaalin kaupankäynnin tavaravirrat.  Vahva asema nopeasti kasvavilla markkina-alueilla, räätälöidyt toimialakohtaiset ratkaisut mm. verkkokaupalle, teknologia-, auto-, ja energiateollisuudelle, biotieteiden ja terveydenhuollon toimijoille ja vähittäiskaupalle sekä vahva sitoutuminen yritysvastuuseen  tekevät DHL:stä maailman johtavan logistiikkayrityksen.

DHL on osa Deutsche Post DHL Group -konsernia, jonka liikevaihto vuonna 2014 oli yli 56 miljardia euroa.

Avainsanat: