• DHL/

DHL tarkistaa kappaletavarahintojaan 2015 palvelun korkean laadun varmistamiseksi

DHL Freight – Deutsche Post DHL:n maantiekuljetuspalveluja tuottava yksikkö – on ilmoittanut kappaletavarakuljetustensa hinnantarkistuksesta vuodelle 2015. Enintään viiden prosentin korotuksella kompensoidaan kuljetusverkoston kasvavia ulkoisia tuotantokustannuksia. Hinnanmuutosprosentit vaihtelevat maittain ja niitä sovelletaan asiakassopimuskohtaisesti.

DHL Freight tuottaa asiakkailleen korkealuokkaisia kappaletavarakuljetuspalveluja ja on parin viime vuoden aikana investoinut voimakkaasti automaatioon, kuljetusverkostoonsa ja asiakaspalveluunsa.

”Merkittävät ulkoiset kustannuspaineet kuormittavat koko maantiekuljetusalaa. Pystyäkseen tarjoamaan asiakkailleen jatkuvasti korkealuokkaista palvelua ja tekemään tarvittavia investointeja tekniikkaan, alan toimijoiden on siirrettävä osa kustannuksista hintoihinsa”, toteaa Amadou Diallo, DHL Freight -liiketoimintayksikön toimitusjohtaja.

Suurimpiin kustannustason nousuun vaikuttaviin tekijöihin sekä maiden sisäisissä että kansainvälisissä kappaletavarakuljetuksissa lukeutuu mm. palkkakustannusten kasvu, jonka juuret monissa maissa ovat kuljettajapulassa. Muita tekijöitä ovat mm. kasvavat hallinto-, vakuutus- ja ympäristömaksut (esim. Marpol), keskimääräisen lähetyskoon pieneneminen ja toimitustiheyden kasvu.

DHL Freight toimii yli 50 maassa ja sen palveluksessa on noin 13.000 työntekijää.

Pekka Stenqvist, toimitusjohtaja, DHL Freight (Finland) Oy

puh. 020 533 2463 / pekka.stenqvist@dhl.com

DHL The Logistics company for the world

DHL on logistiikka-alan maailmanlaajuinen markkinajohtaja, jonka erikoisalaa ovat kansainväliset pikakuljetukset, lento- ja merirahti, maantie- ja rautatiekuljetukset, sopimuslogistiikan ratkaisut sekä kansainväliset postituspalvelut. DHL:n maailmanlaajuiseen verkostoon kuuluu yli 220 maata ja aluetta sekä noin 315.000 työntekijää; tarjoamme asiakkaidemme toimitusketjujen hallintaan ensiluokkaista palvelua ja vahvan paikallisen asiantuntemuksen. Yhteiskuntavastuutyössään DHL keskittyy ympäristönsuojeluun, katastrofiapuun sekä koulutukseen. DHL kuuluu Deutsche Post DHL -konserniin, jonka liikevaihto vuonna 2013 oli yli 55 miljardia euroa.