Wincor Nixdorf toimittaa turvaratkaisun NETS itsepalveluautomaatteihin.

WN on valittu toimittamaan turvaratkaisu NETSin itsepalveluautomaatteihin. Tavoitteena on helposti ylläpidettävä PCI DSS yhteensopiva ratkaisu. Ratkaisu mahdollistaa entistä turvallisemman asioinnin NETS -ympäristön itsepalveluautomaateilla.

NETS on, noin 800 laitteen itsepalveluautomaattiverkollaan, yksi Norjan suurimmista automaattioperaattoreista. PCI DSS säännöstö edellyttää myös NETS itsepalveluautomaateilta korkeinta mahdollista turvallisuustasoa. PCI DSS mukaisen suojauksen tarkoituksena on estää tietosieppaukset elektronisissa tapahtumavälityksissä, esimerkiksi tiedon, jota löytyy pankki- tai luottokortiltasi. Wincor Nixdorfille on annettu tehtäväksi päivittää laitteet PC/E Terminal Sercurity -Access and Intrusion - turvaratkaisulla suojellakseen ja estääkseen laitteita käyttäviin asiakkaisiin kohdistuvat tietovarkaudet. Nyt valittu ratkaisu sisältää myös ProRKL ominaisuuden, joka mahdollistaa automatisoidut turva-avainten vaihdot.

- "Tietovarkauksien yleistyessä tämän kaltaisia turvaratkaisuja edellytetään itsepalveluautomaateissa", sanoo myyntipäällikkö Erik Blomberg, Wincor NIxdorf Norja.

For further information, please contact Svein Hallangen, Bank Division Manager Wincor Nixdorf Nordic.

Phone: +46 8 470 09 17

Mail: svein.hallangen@wincor-nixdorf.com

Wincor Nixdorf konserni

Wincor Nixdorf on yksi maailman johtavista IT-ratkaisujen ja palveluiden tuottajista ja laaja tuotevalikoimamme on keskitetty optimoimaan pankkien ja vähittäiskaupan liiketoimintaprosessit. Tuotevalikoimamme on suunnattu parantamaan asiakkaidemme ratkaisuja minimoimalla kustannukset ja yksinkertaistamalla prosesseja. Hyödynnämme ydinliiketoimintaosaamistamme pankki- ja vähittäiskaupan lisäksi sektoreilla, joihin kuuluvat mm. posti, rahapeliyritykset, hotelli- ja ravintola-ala sekä huoltamot.

Toimintaa noin 100 maassa

Wincor Nixdorf toimii noin 100 maassa, näistä 37 on tytäryritys ja konsernin palveluksessa työskentelee yli 9 000 työntekijää. Yritys on yksi maailman johtavista ohjelmoitavien elektronisten kassajärjestelmien (EPOSs) ja pankkiautomaattien toimittajista. Wincor Nixdorfilla on tuotantolaitoksia Saksan Paderbornissa, Singaporessa, Shangaissa ja Sao Paolossa.