Ammattiliitto Pro ja Digia solmivat laajan puitesopimuksen järjestelmien kehittämisestä

Puitesopimus kattaa muun muassa jäsentietojärjestelmän uusimisen.

Ammattiliitto Pro ja Digia allekirjoittivat 15.11.2018 puitesopimuksen, jonka myötä Digia toimittaa Prolle uuden jäsentietojärjestelmän. Järjestelmätoimituksen lisäksi sopimus kattaa myös muun muassa sähköisen asioinnin ja palvelupyyntöjen hallinnan uudistamisen, sekä liittymislomakkeiden uudistamisen.

Projekti käynnistettiin välittömästi sopimuksen allekirjoittamisen jälkeen ja eri osiot otetaan käyttöön vaiheittain vuoden 2019 aikana.

”Pron tavoitteena on ensisijaisesti kehittää toimintaansa jäsentensä näkökulmasta käsin. Kehitystyössä tärkeinä periaatteina ovat jäsenen itsepalvelun lisääminen ja eri sidosryhmien asiakaskokemuksen parantaminen. Näihin tavoitteisiin pääsemme hyödyntämällä palvelumuotoilua ja Digian vahvaa kokemusta sähköisten asiointipalveluiden toteuttamisesta”, kommentoi Ammattiliitto Pron viestintäjohtaja Jaana Aaltonen.

”Sisäisesti tavoitteenamme on saada käyttöön kehittynyt jäsentietoon pohjautuva toiminnanohjausjärjestelmä, joka helpottaa huomattavasti käsittelyn rutiineja. Digia kykeni tarjoamaan järjestelmän, joka on helppo ottaa käyttöön ja joka voidaan integroida muihin järjestelmiin kustannustehokkaasti ja nopeasti. Digialta saamme kokonaisjärjestelmän uudistuksen yhden toimittajan kautta koordinoidusti”, Aaltonen lisää.

”Olemme iloisia, että pääsemme tämän sopimuksen myötä jatkamaan pitkäaikaista yhteistyötämme Pron kanssa. Digian ammattiliitto-osaamisen lisäksi Pro pääsee hyödyntämään ammattitaitoamme esimerkiksi integraatioissa ja digitaalisten palveluiden rakentamisessa”, kommentoi Digian Järjestöt-yksikön johtaja Arja Uutela-Komulainen.

Jaana Aaltonen, viestintäjohtaja, Ammattiliitto Pro
jaana.aaltonen@proliitto.fi

Arja Uutela-Komulainen, Järjestöt-yksikön johtaja, Digia Oyj
arja.uutela-komulainen@digia.com

Digia on kannattavasti kasvava IT-palveluyritys, joka auttaa asiakkaitaan hyödyntämään digitaalisuuden mahdollisuudet. Näkemyksellisenä kumppanina Digia kehittää ja innovoi liiketoimintaa tukevia ratkaisuja yhdessä asiakkaidensa kanssa. Tarjoamme toimialasovitettua osaamista digitaalisten palveluiden kehittämiseen, toiminnan ohjaamiseen ja tiedon hyödyntämiseen. Toimimme yli 1000 osaajan voimin Suomessa ja Ruotsissa. Digian liikevaihto vuonna 2017 oli 94,5 miljoonaa euroa. Yhtiö on listattuna NASDAQ Helsingissä (DIGIA).

Yrityksestä

Digia on ohjelmisto- ja palveluyritys, joka auttaa asiakkaitaan uudistumaan verkottuvassa maailmassa. Meitä digialaisia on yli 1200. Juuremme ovat Suomessa, ja toimimme asiakkaidemme kanssa kotona ja kansainvälisesti. Rakennamme yhteispelillä maailmaa, jossa digitaalisuus toimii ja tuntuu. Digian liikevaihto vuonna 2018 oli 112,1 miljoonaa euroa. Yhtiö on listattuna Nasdaq Helsingissä (DIGIA). Digia.com