Digiarvoa 2019 -kilpailussa etsitään kultahippuja suomalaisen digiajattelun virrasta

Kilpailuun voivat osallistua kaikki yksityishenkilöt yksin tai tiiminä, yritykset ja muut organisaatiot. Kilpailuun voi osallistua 8.8.2019 asti.

Ohjelmisto- ja palveluyritys Digian järjestämässä Digiarvoa 2019 -kilpailussa etsitään ideoita tai hankkeita, jotka tuottavat aitoa arvoa digitaalisuuden keinoin.

Kilpailu käynnistyi sunnuntaina 26.5. avoimella kirjeellä Helsingin Sanomien etusivulla. Lue kirje täällä.

”Kun mietimme suomalaista hyvinvointia ja kilpailukykyä kansainvälisillä kentillä, digitaalisuus on keskiössä. Se on suuri mahdollisuus ja välttämättömyys. Tulevaisuudessa elämme maailmassa, jossa ihmiset, ohjelmistot ja laitteet ovat reaaliaikaisessa vuorovaikutuksessa keskenään. Tulevaisuus on ihmisten ja softan symbioosi”, sanoo Digian toimitusjohtaja Timo Levoranta sanoo.

Kilpailun tarkoitus on herättää keskustelua Suomen digitaalisesta tulevaisuudesta ja kannustaa ideoimaan konkreettisia tuloksia. Hyödynnämmekö yhteiskuntana täysin digitaalisuuden mahdollisuudet? Miten varmistamme kärkipaikkamme IT-osaamisen kärkimaana jatkossakin?

Teemoina ekosysteemit, data ja asiakaskokemus

Voittajan valitsee raati, johon kuuluvat St1:n hallituksen puheenjohtaja Mika Anttonen, hallitusammattilainen Leena Niemistö, Alma Median CDO ja Digian hallituksen jäsen Santtu Elsinen sekä Digialta teknologiajohtaja Juhana Juppo ja toimitusjohtaja Timo Levoranta.

Digia tukee voittajaideaa tai -hanketta 100 000 euron arvoisella panostuksella. Palkinto on ensisijaisesti 100 000 euron arvosta Digian työtä, kuten palvelumuotoilua, ohjelmistosuunnittelua- ja kehitystä tai projektinhallintaa. Palkinto voi olla myös esimerkiksi sijoitus idean tai hankkeen omistavaan yritykseen.

Osallistujia kannustetaan ideoimaan aiheita erityisesti kolmeen teemaan liittyen: alustat ja ekosysteemit, arvokas data sekä innostavat asiakaskokemukset.

”Uskomme, että alustatalouden trendi jatkaa yleistymistään. Digitaalisuus on yhä useammin ydinliiketoimintaa yli toimialojen. Käyttäjät, järjestelmät ja laitteet muodostavat kokonaisia ekosysteemejä”, Levoranta sanoo.

Ekosysteemien maailmassa verkottuvat yritykset ja organisaatiot tarvitsevat kyvyn rakentaa digitaalisia liiketoiminta-alustoja sekä liittää niitä yhteen – toimiviksi kokonaisuuksiksi. Kun tämä teknologinen perusta on kunnossa, verkottuvan maailman kilpailussa menestyvät ne, jotka kykenevät hyödyntämään dataa sekä luomaan loppukäyttäjille ainutlaatuisen asiakaskokemuksen.

Haastamme siis ajattelemaan luovasti: Millainen alusta- tai ekosysteemipalvelu odottaa vielä keksimistään? Millaista uutta arvoa datamassoista voisi keksiä? Millainen digitaalinen palvelu uupuu vielä helpottamasta arkeamme?

”Voittajaidea saa tuekseen Digian 1100 digitaalisten alustojen, datan hyödyntämisen ja asiakaskokemuksen ammattilaista. Kilpailun polttoaineena on suomalainen kyky saada joukkueena ihmeitä aikaan – tästä saimme eilen upean näytteen jääkiekkokaukalossa. Onnittelut Leijonille!” Timo Levoranta sanoo.

Lue lisää ja osallistu: digiarvoa.fi

Timo Levoranta
Toimitusjohtaja, Digia Oyj
P. 010 313 3000 (vaihde)
timo.levoranta(a)digia.com

Katri Nokkonen
Viestintäpäällikkö, Digia Oyj
P. 040 573 1300
katri.nokkonen(a)digia.com

Lue myös:

Digia on ohjelmisto- ja palveluyritys, joka auttaa asiakkaitaan uudistumaan verkottuvassa maailmassa. Meitä digialaisia on yli 1100. Juuremme ovat Suomessa, ja toimimme asiakkaidemme kanssa kotona ja kansainvälisesti. Rakennamme yhteispelillä maailmaa, jossa digitaalisuus toimii ja tuntuu. Digian liikevaihto vuonna 2018 oli 112,1 miljoonaa euroa. Yhtiö on listattuna Nasdaq Helsingissä (DIGIA).