Varman ja Digian yhteistyö laajenee – yhteistyön vahvistaminen on osa Digian strategiaa

Varma ja Digia syventävät yhteistyötään uuden puitesopimuksen myötä. Taustalla on jo muutaman vuoden jatkunut integraatiokehittäminen.

Puitesopimus mahdollistaa koko Digian osaamisen tuomisen Varman käyttöön, esimerkiksi konsultoinnin, projektien ja jatkuvien palveluiden käytön. Uusi puitesopimus on jatkoa aiemmin tänä vuonna käynnistyneelle Varman vakuutusten perusjärjestelmän modernisoinnille.

Yhteistyön perusta integraatiokehittämisessä

Digia on ollut yksi Varman integraatiotoimittajista vuodesta 2012 lähtien. Digia on auttanut Varmaa muun muassa tarjoamalla integraatioarkkitehtuurin Fast Track-konsultointia, jonka myötä Varmalle valittiin uusi integraatioalusta.

Integraatioyhteistyön ja käynnissä olevan perusjärjestelmän modernisoinnin myötä Varma kykenee Digian avulla tarjoamaan palveluitaan joustavammin ja kattavammin kumppaneilleen ja asiakkailleen. Työssä hyödynnetään aiemman sovelluskehityksen DevOps-käytännöistä saatuja hyviä kokemuksia.

”Digia on toiminut ketterästi ja tukenut Varman integraatiokehitystä. Odotamme asiantuntemuksen tason säilyvän korkeana ja mahdollistavan Varman palveluiden joustavan kehityksen myös tulevina vuosina”, kommentoi Varman tietohallintojohtaja Tiina Kurki.

Yhteistyön vahvistaminen osa Digian strategiaa

Digian uudistettu strategia kiteytyy asiakkaiden ja työntekijöiden ympärille kolmeen pääteemaan: toimialasovitettuun tarjoomaan, asiakkaiden palveluiden ja prosessien digitalisointiin sekä entistä kokonaisvaltaisempaan palveluliiketoimintaan.

Varman yhteistyön uudet ulottuvuudet ovat osa Digian tavoitetta syventää osaamistaan asiakkaidemme liiketoiminnasta ja luoda pitkäaikaisia asiakassuhteita.

”Eläketoimialaa koskettavat merkittävät muutokset, kuten Kansallinen tulorekisteri, edellyttävät IT-kumppanilta ketteryyden ja teknisen asiantuntemuksen lisäksi merkittävää ymmärrystä työeläkeyhtiöiden toimintaympäristöstä. Olen erittäin iloinen saadessamme mahdollisuuden laajentaa yhteistyötämme Varman kanssa sekä ylpeä Varman osoittamasta luottamuksesta digialaisia kohtaan”, summaa toimialajohtaja Pekka Pulkkinen Digialta.

Pekka Pulkkinen
Toimialajohtaja, pankki- ja sijoituspalvelut, vakuutus ja telecom, Digia
P. 050 311 2188

Tiina Kurki
Tietohallintojohtaja, Varma
P. 040 550 6336

Digia on kannattavasti kasvava IT-palveluyritys, joka auttaa asiakkaitaan hyödyntämään digitaalisuuden mahdollisuudet. Näkemyksellisenä kumppanina Digia kehittää ja innovoi liiketoimintaa tukevia ratkaisuja yhdessä asiakkaidensa kanssa. Tarjoamme toimialasovitettua osaamista digitaalisten palveluiden kehittämiseen, toiminnan ohjaamiseen ja tiedon hyödyntämiseen. Toimimme 750 osaajan voimin Suomessa ja Ruotsissa. Digian jatkuvien toimintojen liikevaihto vuonna 2015 oli 81 miljoonaa euroa. Yhtiö on listattuna NASDAQ Helsingissä (DIG1V).

Lainaukset

Digia on toiminut ketterästi ja tukenut Varman integraatiokehitystä. Odotamme asiantuntemuksen tason säilyvän korkeana ja mahdollistavan Varman palveluiden joustavan kehityksen myös tulevina vuosina.
Tiina Kurki, Tietohallintojohtaja, Varma
Eläketoimialaa koskettavat merkittävät muutokset, kuten Kansallinen tulorekisteri, edellyttävät IT-kumppanilta ketteryyden ja teknisen asiantuntemuksen lisäksi merkittävää ymmärrystä työeläkeyhtiöiden toimintaympäristöstä. Olen erittäin iloinen saadessamme mahdollisuuden laajentaa yhteistyötämme Varman kanssa sekä ylpeä Varman osoittamasta luottamuksesta digialaisia kohtaan.
Pekka Pulkkinen, toimialajohtaja, Digia