• DIGIA/

Report this content

Digia aloittaa yhteistyön Nokian kanssa kokonaisintegraatio-palveluiden tuottamisesta Series 60 -lisensoijille [Lehdistötiedote, Helsinki, 18-02-2003] -Digia Oy ilmoitti tänään allekirjoittaneensa Series 60 ohjelmistoympäristön osaamiskeskussopimuksen Nokian kanssa. Sopimus lujittaa Digian positiota johtavana yrityksenä, joka toimittaa älypuhelimien kehittämiseen suunnatut ohjelmistot ja palvelut Series 60 ohjelmistoympäristön lisensoijille. Digia on toiminut yhteistyössä Nokian kanssa yhtenä ensimmäisistä integraatioyhtiöistä Series 60 ohjelmistoympäristössä. Yhtiöllä on laaja tietotaito tarjota kokonaisohjelmisto- ja integrointikehitystä Series 60 -pohjaisen älypuhelimen kehittämisessä. Tämän lisäksi yhtiö hallitsee laaja-alaiset asiakasprojektit käyttöjärjestelmän integroinnista, ohjemistosuunnittelusta ja käyttöliittymien kehittämisestä Series 60 älypuhelimen optimointiin ja kokonaisintegrointiin. Jari Mielonen, Digian toimitusjohtaja; "Me autamme Series 60 lisensioijia kehittämään uusia laitteita tarjoamalla täyden palvelu- ja kokonaisratkaisun älypuhelinjärjestelmä-kehityksessä". "Lisäämällä Digian teknologioita ja sovelluksia laitevalmistajat saavat parempaa suorituskykyä ja lisäarvoa tuottavia toiminnallisuuksia tulevaisuuden älypuhelimiin", lisää Pekka Sivonen, Digian perustaja ja hallituksen puheenjohtaja. "Series 60 osaamiskeskukset, kuten Digia, ovat ensimmäisen luokan ohjelmistoyrityksiä jotka ovat osoittaneet kykynsä toimialalla. Lisensioijat hyötyvät osaamiskeskusten kyvystä mm. lyhentää tuotekehityssykliä kehittäessään Series 60 -puhelimia", sanoo myyntijohtaja Jukka Riivari Nokia Mobile Softwaresta. Series 60 osaamiskeskuksena Digia konsultoi ja toimittaa tuotekehityspalveluja matkapuhelinvalmistajille, jotka ovat lisensioineet Series 60 ohjelmistoympäristön. Nokia toimittaa teknistä tukea osaamiskeskuksille, johon kuuluu pääsy ohjelmointirajapintoihin ja tuleviin versioihin, sekä niiden kehittyneisiin toiminnallisuuksiin. Digian tuotekehityspalvelut laitevalmistajille sisältävät myös laadunvarmistukseen ja ohjelmistokehitysprosesseihin liittyvää konsultointia, sekä laadun ja testaukseen liittyviä teknologioita ja työkaluja. Series 60 ohjelmistoympäristö on Nokian älypuhelimille suunnattu ohjelmistotuote, jota Nokia lisensioi muille johtaville laitevalmistajille. Laitevalmistajat voivat integroida Series 60 ohjelmistoympäristön omiin laitteisiinsa, jotka toimivat Symbian käyttöjärjestelmän päällä. Ohjelmistoympäristö pitää sisältää mobiiliselaimen, multimediaviestinnän ja sisällön tallentamisen, sekä puhelin- ja henkilökohtaisen informaation hallintotoiminnot. Näiden lisäksi ohjelmistoympäristö sisältää täyden ja muokattavan käyttöliittymäkirjaston. Series 60 ohjelmistoympäristön ovat lisensioineet Nokia, Panasonic Mobile Communications, Samsung, Sendo ja Siemens. Tähän liittyvässä julkistuksessa Nokia esitteli tänään Series 60 ohjelmistoympäristön tuotekehitysyhteisön kiihdyttämään standardinmukaisten älypuhelimien kehittämistä. Tämän sopimuksen osana Digiasta tulee tämän yhteisön jäsen. Lisätietoa Series 60 ohjelmistoympäristön laitekehitysyhteisöstä saa osoitteessa www.nokia.com. Lisätietoa: Jari Mielonen, toimitusjohtaja, Digia Oy Puh. +358 40 7038 383, sähköposti: jari.mielonen@digia.com Pekka Sivonen, Digian perustaja ja hallituksen puheenjohtaja Puh. +358 40 7593 601, sähköpsti: pekka.sivonen@digia.com Jarkko Virtanen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Digia Oy Puh. +358 40 7593 603, sähköposti: jarkko.virtanen@digia.com Digia Oy suunnittelee ja kehittää Symbian(TM) käyttöjärjestelmään perustuvia ohjelmistoja matkapuhelinvalmistajille maailmanlaajuisesti. Yrityksen laaja-alainen kokemus ja teknologiaosaaminen auttaa laitevalmistajia kehittämään ja julkaisemaan tuotteet markkinoille parhaassa mahdollisessa aikataulussa ja kustannustehokkaasti. Rakennamme langatonta tulevaisuutta yhdessä yritykseen sijoittaneiden yhtiöiden kanssa. Näihin kuuluvat Bayview 2000, Cisco Systems, Eqvitec Partners, General Electric, Intel, Investor AB, Sonera ja Sony. Lisätietoja: www.digia.com © Digia ja Digia-pohjaiset merkit ja logot ovat rekisteröityjä Digian tavaramerkkejä. Muut mainitut nimet voivat olla haltijoidensa tavaramerkkejä. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/18/20030218BIT00400/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/18/20030218BIT00400/wkr0002.pdf