Digia Oy:n vuoden 2002 tilinpäätöstiedote

Report this content

Vahvaa kasvua ja kannattavaa liiketoimintaa: Digia Oy:n vuoden 2002 tilinpäätöstiedote [Lehdistötiedote, Helsinki, 21-02-2003] -- Symbian käyttöjärjestelmään perustuvia ohjelmistoja matkapuhelinvalmistajille maailmanlaajuisesti kehittävä Digia Oy osoitti vahvaa kasvua vuonna 2002. Tilikaudella 2002 liikevaihtoa kertyi 12.4 miljoonaa euroa. Liikevaihdon kasvu edelliseen vuoteen ylitti 92 prosenttia. Digia Oy:n liikevaihto oli 12.4 milj. euroa, josta kasvua edelliseen vuoteen verrattuna oli 92%. Tulosta yhtiölle kertyi 1.3 miljoonaa euroa, joka on 10.5 prosenttia yhtiön liikevaihdosta. Liiketoiminta oli kassavirtapositiivista läpi toimintavuoden ja vuoden 2002 lopussa yhtiön käteiset nettovarat olivat 23 miljoonaa euroa. Vuoden 2003 aikana yhtiön tavoitteena on jatkaa liikevaihdon ja henkilöstömäärän vahvaa kasvua, joka ylitti vuodenvaihteessa 190 henkilöä. Kuluvan vuoden liiketoiminnan tavoitteena on kasvaa säilyttäen kannattavuus ja kassavirtapositiivisuus. Lähitulevaisuudessa yhtiö jatkaa Symbian -ympäristöön keskittyvää liiketoimintaa. Tätä toimintaa kehitetään ottamalla kokonaisvaltaisempaa vastuuta ohjelmistoratkaisuista uusien Symbian käyttöjärjestelmää hyödyntävien äly- ja matkapuhelimien kehityshankkeissa keskeisille laitevalmistajille. Vahva osaaminen Nokia Series 60 - ohjelmistoympäristön kehityksessä, pitkäaikainen kehitystyö asiakasprojekteissa ja henkilöstön tietotaidon kasvu mahdollistavat liiketoiminnan kehityksen suunnitelmien mukaisesti. Lisätietoa: Jari Mielonen, toimitusjohtaja, Digia Oy Puh. +358 40 7038 383, sähköposti: jari.mielonen@digia.com Jarkko Virtanen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Digia Oy Puh. +358 40 7593 603, sähköposti: jarkko.virtanen@digia.com [REMOVED GRAPHICS] Digia Oy suunnittelee ja kehittää Symbian(TM) käyttöjärjestelmään perustuvia ohjelmistoja matkapuhelinvalmistajille maailmanlaajuisesti. Yrityksen laaja-alainen kokemus ja teknologiaosaaminen auttaa laitevalmistajia kehittämään ja julkaisemaan tuotteet markkinoille parhaassa mahdollisessa aikataulussa ja kustannustehokkaasti. Rakennamme langatonta tulevaisuutta yhdessä yritykseen sijoittaneiden yhtiöiden kanssa. Näihin kuuluvat Bayview 2000, Cisco Systems, Eqvitec Partners, General Electric, Intel, Investor AB, Sonera ja Sony. Lisätietoja: www.digia.com © Digia ja Digia-pohjaiset merkit ja logot ovat rekisteröityjä Digian tavaramerkkejä. Muut mainitut nimet voivat olla haltijoidensa tavaramerkkejä. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/21/20030221BIT00010/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/21/20030221BIT00010/wkr0002.pdf