• DIGIA/

Digian kasvu Symbian-pohjaisten älypuhelimien ohjelmistokehittäjänä jatkuu

Report this content

Digian kasvu Symbian-pohjaisten älypuhelimien ohjelmistokehittäjänä jatkuu [Lehdistötiedote, Helsinki, 29-10-2003] - Symbian-käyttöjärjestelmään perustuvia ohjelmistoja matkapuhelinvalmistajille maailmanlaajuisesti kehittävä Digia Oy jatkoi vahvaa orgaanista kasvua ensimmäisen kolmen vuosineljänneksen aikana. Ensimmäiset kolme vuosineljännestä (Q1-Q3) tuottivat liikevaihtoa runsaat 11.8 miljoonaa euroa (+36%, 2002), josta kolmannen neljänneksen liikevaihto oli 3.9 miljoonaa euroa (+33%, 2002). Koko yhdeksän kuukauden aikana yhtiön toiminta oli kassavirtapositiivista ja kannattavaa. Yhtiön käteiset nettovarat ylsivät 24.4 miljoonaan euroon. "Digian vahva markkina-asema perustuu yrityksemme sitoutumiseen ja keskittymiseen Symbian käyttöjärjestelmää hyödyntävään älypuhelinmarkkinasegmenttiin sekä Series 60 käyttöliittymäympäristöön. Laitevalmistajien kehittäessä Symbian pohjaisia älypuhelimia yhä enemmän, olemme kasvattaneet markkinaosuuttamme vahvasti ja kannattavasti", sanoo Digian toimitusjohtaja Jari Mielonen. Orgaanista kasvua rekrytoinneilla Toimintajaksolla Digian henkilöstön lukumäärä oli 223 (182, 10/2002). Yhtiö on jatkanut rekrytointia koko vuoden aikana palkaten yli 40 ohjelmistokehittäjää ja asiantuntijaa eri toimipaikkoihin Suomessa. Hallitun kasvun turvaamiseksi Digia panostaa jatkuvasti organisaation osaamisen ja prosessien kehittämiseen saavuttaen näin myös tunnettuutta haluttavana työnantajana. Universumin vastavalmistuville korkeakouluopiskelijoille suunnatun työnantajamielikuva-tutkimuksen mukaan Digia oli nopeiten listalla noussut yritys teknologiayhtiöiden ryhmässä. Liiketoiminta on kehittynyt odotusten mukaisesti ja vahvasti kansainvälistyen Digia on saavuttanut johtavan aseman ohjelmistoyhtiönä, joka tarjoaa Symbian-pohjaisia kokonaisvaltaisia systeemi-integraatiopalveluja ja ratkaisuja asiakkaiden älypuhelinjärjestelmien kehittämiseksi. Yhtiön asiakkaisiin lukeutuu Symbian- käyttöjärjestelmän ja Series 60 ohjelmistoympäristän lisensioivia matkapuhelinvalmistajia. Digia toimittaa näille yrityksille systeemi-integrointipalveluja ja ohjelmistokehitystä, sekä lisensioi osana kokonaistarjontaansa omia tuotteitaan ja teknologioitaan. Digian toimitusjohtaja Jari Mielonen sanoo: "Olemme sijoittaneet kokonaisvaltaiseen ohjelmisto-osaamiseen. Sen mukanaan tuoma teknologiatarjonta, prosessit ja laatu mahdollistavat laitevalmistajalle tuoteperheiden kehittämisen tehokkaammin ja hallitummin. Elämme mielenkiintoisia aikoja Symbianin selkeästi ottaessa hallitsevan käyttöjärjestelmän aseman massamarkkinoille suunnatuissa älypuhelimissa. Meillä on terveet edellytykset kannattavan liiketoiminnan kehittymiselle jatkossakin". Lisätietoa: Jari Mielonen, toimitusjohtaja, Digia Oy Puh. +358 40 7038 383, sähköposti: jari.mielonen@digia.com Jarkko Virtanen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Digia Oy Puh. +358 40 7593 603, sähköposti: jarkko.virtanen@digia.com Digia Oy suunnittelee ja kehittää Symbian(TM) käyttöjärjestelmään perustuvia ohjelmistoja matkapuhelinvalmistajille maailmanlaajuisesti. Yrityksen laaja-alainen kokemus ja teknologiaosaaminen auttaa laitevalmistajia kehittämään ja julkaisemaan tuotteet markkinoille parhaassa mahdollisessa aikataulussa ja kustannustehokkaasti. Rakennamme langatonta tulevaisuutta yhdessä yritykseen sijoittaneiden yhtiöiden kanssa. Näihin kuuluvat Bayview 2000, Cisco Systems, Eqvitec Partners, General Electric, Intel, Investor AB, Sonera ja Sony. Lisätietoja: www.digia.com © Digia ja Digia-pohjaiset merkit ja logot ovat rekisteröityjä Digian tavaramerkkejä. Muut mainitut nimet voivat olla haltijoidensa tavaramerkkejä. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/29/20031029BIT00460/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/29/20031029BIT00460/wkr0002.pdf