Digian tuotelinjalta uusia sovelluksia

Report this content

Series 60 -pohjaisiin älypuhelimiin: Digian tuotelinjalta uusia sovelluksia [Lehdistötiedote, Helsinki, 17-02-2003] - Symbian käyttöjärjestelmään perustuvia ohjelmistoja matkapuhelinvalmistajille maailmanlaajuisesti kehittävä Digia Oy julkaisee uusia sovelluksia Series 60 -pohjaisille matkapuhelimille. Digian tuotekehitys luo teknologoioita, komponentteja ja kokonaisratkaisuja, mahdollistaen Symbian pohjaisten tuotteiden kehittämisen ja differoinnin laitevalmistajille tehokkaasti ja taloudellisesti. Digian sovelluksiin keskittyvä tuotelinja koostuu tuotteista, jotka tuovat esiin uusia käyttötapoja ja personointimahdollisuuksia tulevaisuuden älypuhelimille. Digian tuotteet tuovat uusia kokemuksia viestintään, mobiiliviihteeseen, sekä kuva- ja ääniteknologioihin. Digia julkaisee nyt Digia®ImageSpy, Digia®ImagePlus, Digia®ImageExpo, Digia®ImageCapture, Digia®AudioSpy ja Digia®FastReply -sovellukset Series 60 -pohjaisille puhelimille. Digia®ImageSpy valjastaa kameralla varustetun puhelimen tarkkailemaan ympäristöään ja tekemään hälytyksen milloin se havaitsee liikettä. Hälytystyyppeinä voi käyttää ääni-, hiljaista-, tai viestihälytystä (MMS/SMS) tai laite voi soittaa ennalta määriteltyyn numeroon. Digia®ImagePlus on kuvanmuokkaussovellus Nokian 7650/3650 puhelimiin, tarjoten helpon ja nopean tavan personoida Nokia 7650:llä otettuja tai MMS:llä vastaanotettuja kuvia. Voit ottaa kuvia missä tahansa ja jakaa ne ystäviesi kanssa - ilman tarpeetonta tallentamista ja editointia tietokoneella. Digia®ImagePlus:lla editoit kuvasi nopeasti ja helposti omalla puhelimellasi. Digia®ImageExpo sovelluksella voi vaivattomasti esittää puhelimissa olevia sovelluksia ja palveluja yleisölle. Sovelluksella voidaan bluetooth -yhteyden avulla esittää kaikki puhelimen näytöllä näkyvät tapahtumat PC:n ruudulla ja sitäkautta edelleen videoprojektorilla. Digia®ImageExpo on ihanteellinen työkalu kuvien, sovellusten ja palvelujen esittämiseen kaikille Nokia 7650, 3650, N-Gage ja Sony Ericsson P800 käyttäjille. Digia®ImageCapture tarjoaa helpon tavan kaapata puhelimen kuvaruudun myöhemmin käytettäviksi tärkeissä esityksissä, käyttöoppaissa ja demoissa. Määritellyillä näppäinyhdistelmillä kuvaruutu voidaan tallentaa omaan hakemistoonsa joko JPG tai BMP muodossa. Digia®FastReply muuntaa puhelimen SMS vastaajaksi. Tämä on erinomainen sovellus kaikille, jotka haluavat vastata soittajille viestillä silloin, kun he eivät voi keskustella puhelimessa. Vastaustyyppi voi olla automaattinen tai vastauksen voi määritellä manuaalisesti riippuen soittajasta. Digia®SoundSpy muuntaa 7650/3650/N-Gage puhelimet tarkkailemaan ympäristöään ja suorittamaan hälytyksen milloin ääntä on havaittu. Hälytystyyppejä ovat ääni, hiljainen, viesti (MMS/SMS) tai puhelun soittaminen. Lisätietoa: Juha Siivola, teknologia- ja tuotehallintajohtaja, Digia Oy Puh. +358 40 8230 718, sähköposti: juha.siivola@digia.com Jarkko Virtanen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Digia Oy Puh. +358 40 7593 603, sähköposti: jarkko.virtanen@digia.com Digia Oy suunnittelee ja kehittää Symbian(TM) käyttöjärjestelmään perustuvia ohjelmistoja matkapuhelinvalmistajille maailmanlaajuisesti. Yrityksen laaja-alainen kokemus ja teknologiaosaaminen auttaa laitevalmistajia kehittämään ja julkaisemaan tuotteet markkinoille parhaassa mahdollisessa aikataulussa ja kustannustehokkaasti. Rakennamme langatonta tulevaisuutta yhdessä yritykseen sijoittaneiden yhtiöiden kanssa. Näihin kuuluvat Bayview 2000, Cisco Systems, Eqvitec Partners, General Electric, Intel, Investor AB, Sonera ja Sony. Lisätietoja: www.digia.com © Digia ja Digia-pohjaiset merkit ja logot ovat rekisteröityjä Digian tavaramerkkejä. Muut mainitut nimet voivat olla haltijoidensa tavaramerkkejä. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/17/20030217BIT00700/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/17/20030217BIT00700/wkr0002.pdf