Sendo lisensioi kuvankäsittelyteknologiaa Digialta

Report this content

Lehdistötiedote Sendo lisensioi kuvankäsittelyteknologiaa Digialta 9 Heinäkuuta 2004 Birmingham, Englanti, Helsinki, Suomi - Sendo ja Digia julkistivat tänään että uusi Sendo X älypuhelin sisältää Digian kuvankäsittelyteknologiaa. Digian lisensioima kuvankäsittelyteknologia integroi Sendo X älypuhelimen korkeatasoisen kameran ja kuva-albumi toiminnallisuudet ja laajentaa kuva-ja multimediaviestintää uusilla kuvankäsittelytoiminnallisuuksilla. Lisensioitu teknologia pohjautuu Digia ImagePlus tuotteeseen, joka mahdollistaa nopean kamerapuhelimella otettujen kuvien personoinnin. Henkilökohtaisesti personoidut kuvaviestit voidaan luoda välittömästi ja lähettää multimediaviestinä sisältäen kuvatekstiä, clip-art kuvia ja kehyksiä. Digian räätälöitävän kuvankäsittelyteknologian on todettu lisäävän multimediaviestinnän käyttöä ja tämä täydentää Sendon operaattoreille tarjoamaa lisäarvoa. Teknologia mahdollistaa loppukäyttäjän ottaa mikä tahansa kuva puhelimessaan esille ja lisätä siihen useilla tasoilla ikoneja ja tekstiä, sekä luoda kuvan ympärille kehyksiä. Jokaista tasoa voi muokata useilla keinoilla, jonka jälkeen kuva on lähetettävissä multimediaviestinä vastaanottajalle. "Laitteen sisäinen kuvankäsittelyohjelma todella lisää kameran ja multimediaviestinnän hauskuutta", sanoo Sander van der Meer, sovelluksista vastaava johtaja, Sendo. "Tämä teknologia soveltuu täydellisesti liikkuvalle käyttäjälle. On todella helppoa luoda uusia kuvia ja lähettää niitä ystäville ja perheelle. Olemme lisänneet kuvaeditoinnin osaksi strategiaamme jonka mukaan pyrimme tarjoamaan entisä monipuolisempia älypuhelimia loppukäyttäjille. Pidimme myös Digia ratkaisusta koska se mm. tarjoaa mahdollisuuden asentaa uusia sarjoja ikoneita ja taustakehyksiä. Sendo aikookin informoida kehittäjäyhteisöön kuinka he voivat luoda näitä uusia sarjoja ja odotamme näkevämmekin näitä markkinoilla lähiaikoina" "Olemme tyytyväisiä saadessamme käyttää laajaa Symbian kokemustamme asiakkaittemme hyväksi tarjoamalle heille korkealaatuisia ratkaisuja, joilla mahdollistetaan uusia, kiehtovia Series 60 sarjan älypuhelimia. Iloitsemme jatkuvasta yhteistyöstämme Sendon kanssa sekä heidän kaukonäköisyydestään lisätä ylimääräisenä ohjelmana kuvankäsittelyteknologiamme heidän tuotteeseensa," sanoo Inka Luotola, Digian myyntijohtaja. "Digia tarjoaa matkapuhelinvalmistajille kokonaisvaltaisia älypuhelinohjelmistokokonaisuuksia -Digian kuvankäsittelyteknologian lisensiointi tukee älypuhelimen systeemi- integrointipalvelujen ja ratkaisujen tarjontaamme" jatkaa Kai Tulonen, Digian teknologiajohtaja. Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=42371 Lisätietoja antaa: Sendo Puhelin: +44 (0) 121 251 5060, Gsm: +44 (0) 7968 820 701, mvanhooren@sendo.com Juha Siivola, teknologia- ja tuotehallintajohtaja, Digia Oy Puhelin. +358 40 8230 718, sähköposti: juha.siivola@digia.com Jarkko Virtanen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Digia Oy Puhelin. +358 40 7593 603, sähköposti: jarkko.virtanen@digia.com Tietoja Digiasta Digia on maailman johtavia älypuhelinjärjestelmien kehittäjiä, joka tarjoaa tuotteita ja palveluja matkapuhelin- ja laitevalmistajille sekä palveluntarjoajille kaikkialla maailmassa. Digia tarjoaa asiakkailleen korkealaatuisia sopimussuunnittelupalveluja ja teknologiaratkaisuja älypuhelimia varten sekä ohjelmistojen suunnittelu- ja kehityspalveluja. Digia rakentaa langatonta tulevaisuutta yhdessä yritykseen sijoittaneiden yhtiöiden kanssa. Näitä ovat mm. Bayview 2000, Cisco Systems, Eqvitec Partners, General Electric, Intel, Investor AB, TeliaSonera ja Sony. Lisätietoa: www.digia.com Tietoja Sendosta Sendo, jonka pääkonttori sijaitsee Englannissa, aloitti ensimmäisten matkapuhelimien jakelun operaattoriasiakkaille Euroopassa ja Aasiassa heinäkuussa 2001. Yhtiö tuottaa tänä päivänä matkapuhelimia yli viiteenkymmeneen maahan Euroopassa, Lähi-idässä, Aasiassa, Afrikassa ja Yhdysvalloissa. Sendo tarjoaa korkealaatuisia, kustannuksiltaan kilpailukykyisiä, luotettavia tuotteita ja palveluita matkapuhelinmarkkinoilla. Lisätietoa: www.sendo.com. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/09/20040709BIT00010/wkr0001.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/09/20040709BIT00010/bild.html Kuvia