DISNET UUDISTI SCHERINGIN VARMUUSKOPIOJÄRJESTELMÄN

Report this content

Lehdistötiedote, 21.6.2004 DISNET UUDISTI SCHERINGIN VARMUUSKOPIOJÄRJESTELMÄN Lääketeollisuusyritys Schering Oy uudisti varmuuskopiojärjestelmänsä keväällä 2004. Uudistuksen toteutti informaatioteknologiaan erikoistunut Disnet Oy, joka toimitti myös laitteiston. Uudistuksessa räätälöitiin erityinen, lääkeyritykselle soveltuva ratkaisu, palvelinten kytkeminen verkkoon sekä varmistusohjelman päivitys. Schering työllistää Turussa, Helsingissä ja Tikkakoskella noin 800 henkeä. Uudistuksen tavoitteena on usean vuoden kestävä ratkaisu. Laitteistoksi valittiin Hewlett-Packardin nauhakirjasto HP ESL 9322 varustettuna kolmella LTO2-nauhurilla. Kaikkiaan nauhakirjastossa on 222 nauhapaikkaa. Nauhakirjasto asennettiin SAN-tallennusverkkoon, joka on tarkoitettu yrityksen kriittisten tietomassojen tallennukseen. SAN-verkon kautta varmistettaviin palvelimiin asennettiin ARCserve 11 -ohjelmisto sekä ARCserve 11 SAN -optio. Uusittu järjestelmä on yhtenäistänyt Scheringin varmistuskäytännöt sekä vähentänyt varmistamiseen tarvittavaa työtä. Disnet Oy:n avainasiakaspäällikkö Janne Heikkinen toteaa, että Scheringin tarpeisiin kehitetty keskitetty ratkaisu takaa tiedon varmistamisen ja palauttamisen vikatilanteissa. - Lisäksi järjestelmä mahdollistaa uusien palvelimien lisäyksen ja levytilan kasvattamisen ja hallinnoinnin. Läpivienti työparina Disnet Oy:n projektit toteutetaan työparityöskentelynä, joka merkitsee käytännössä asiantuntemuksen ja osaamisen syventämistä projektin edetessä. Asiakkaan on helppo jatkaa järjestelmän ylläpitoa. Työparityöskentely helpottaa myös tulevien kehitysprojektien aloittamista, kun molemmat osapuolet tuntevat toisensa ja kehittämistarpeet. Heikkinen korostaa, että Disnetin käyttämä työparimenetelmä kasvattaa tietoa ja osaamista molemmin puolin; asiakas oppii ja Disnet voi puolestaan hyödyntää eri alojen yrityksistä kertyvää kokemusta edelleen. Vuonna 1992 perustettu Disnet Oy on informaatioteknologia-alan asiakaspalvelutalo. Disnet tarjoaa asiakkailleen liiketoimintaa tehostavia ja alan erityistarpeet huomioon ottavia ICT-ratkaisuja. Asiakkaiden tarpeiden mukaan räätälöityvät ratkaisut koostuvat sekä laitteista että ohjelmistoista. Disnetin liikevaihto vuonna 2003 oli 20,8 miljoonaa euroa. Lisätietoja: Disnet Oy, avainasiakaspäällikkö Janne Heikkinen Puh. (02) 279 6601 Janne.heikkinen@disnet.fi www.disnet.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/21/20040621BIT00380/wkr0001.pdf