DNA ja Lännen Teletieto luopuivat Anvian osakkeista

Lehdistötiedote 23.12.2009 klo 11.45

DNA ja sen suurin omistaja Lännen Teletieto Oy ovat luopuneet Anvia Oyj:n osakkeistaan 23.12.2009. ”Anvian osakkeet olivat meille alun perin strateginen sijoitus, mutta Anviassa syksyllä tehtyjen liiketoiminnallisten ratkaisujen myötä omistuksemme muuttui finanssisijoitukseksi. Katsoimmekin siten järkevimmäksi luopua kokonaan omistuksestamme ja jatkaa Anvian kanssa normaalia liiketoiminnallista yhteistyötä muun muassa DNA:n palveluiden jälleenmyynnissä”, DNA:n toimitusjohtaja Riitta Tiuraniemi kommentoi. Anvian muutoksilla oli sama vaikutus myös Lännen Teletiedon omistussuhteeseen. ”Anvia on mielenkiintoinen yhtiö, mutta nykymuodossaan se ei enää sovi strategiaamme”, toteaa Lännen Teletiedon hallituksen puheenjohtaja Jarmo Leino. DNA ja Lännen Teletieto Oy omistivat Anviasta yhteensä noin 18 prosenttia. Osakkeet siirtyivät Anvian ja sitä lähellä olevien tahojen omistukseen. Lisätietoja: toimitusjohtaja Riitta Tiuraniemi, puh. 0290 996 201, DNA Oy, riitta.tiuraniemi@dna.fi hallituksen puheenjohtaja Jarmo Leino, Lännen Teletieto Oy, puh. 044 044 2523 DNA:n viestintä: 044 044 8000, viestinta@dna.fi DNA Oy on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yksityishenkilöille, yhteisöille ja yrityksille laadukkaita, vii-meisintä teknologiaa hyödyntäviä puhe-, data-, matkaviestin- ja tv-palveluita. DNA-konsernin liikevaihto vuonna 2008 oli 647 miljoonaa euroa ja liikevoitto 69 miljoonaa euroa. DNA:lla on noin 2,5 miljoonaa asiakasta. Lisätietoa osoitteesta www.dna.fi. Lännen Teletieto on ICT-alaan, sen kehittämiseen, omistamiseen ja siihen liittyvään sijoitustoimintaan erikoistunut konserni. Toiminta-ajatuksena on nykyisiä omistuksia kehittämällä ja aktiivisella osinkopolitiikalla kasvattaa omistaja-arvoa noin 60 000 osakkeenomistajalle. Konsernin osakkuusyhtiöistä merkittävin on DNA Oy. Lännen Teletieto on DNA Oy:n suurin omistaja 33 prosentin osuudella.