DNA ja Nokia yhteistyöhön liikkuvassa laajakaistassa

Lehdistötiedote 21.9.2009 klo 12.30

DNA tuo Suomen markkinoille jopa 10,2 Mbit/s enimmäisnopeuksiin yltävän mokkulan. Uusi mokkula on markkinoiden tällä hetkellä nopein, ja DNA:n tavoitteena sen myyntiin tuonnissa on varmistaa entistä paremmin asiakkaidensa langattomien tiedonsiirtopalveluiden laatu. – Matkaviestinverkkomme enimmäisnopeudet kasvavat koko ajan, minkä vuoksi selvitämme jatkuvasti myös uusia nopeuksia parhaiten tukevia päätelaitteita. Uskomme saavamme paljon uusia tyytyväisiä mokkulan käyttäjiä, ja on hienoa että mokkulaperhe on kasvanut myös Nokian valmistamalla tuotteella, kertoo DNA:n myynti- ja markkinointijohtaja Erik Sylvestersson. DNA tarjoaa ensimmäisenä operaattorina Suomessa Nokian valmistamia mokkuloita. Ne tuovat DNA:n matkaviestinverkon kasvavat enimmäisnopeudet entistä paremmin myös asiakkaiden käyttöön. – Uskomme että kuluttajat Suomessa kiinnostuvat hyödyistä, joita Nokian ja DNA:n yhteistyö tuo langattomaan laajakaistaan. Nokia Internet Stick CS-15 mahdollistaa internetin käytön nopean langattoman laajakaistayhteyden avulla. Käyttäjä saa tämän USB-datamodeemin avulla kannettavalla tietokoneellaan yhteyden internetiin ja sähköpostiinsa helposti ja nopeasti myös liikkeellä ollessaan, sanoo Mauri Pietikäinen, maajohtaja, Nokia Oyj. DNA:n tiedonsiirtopalveluja kehitetään kasvattamalla matkaviestinverkon kapasiteettia ja enimmäisnopeuksia paitsi verkosta päätelaitteen suuntaan myös päätelaitteesta verkkoon päin. Päätelaitteesta verkkoon suuntautuva nopeus on oleellinen esimerkiksi sähköpostin liitetiedostoja lähetettäessä. Verkkopäivitysten ja uuden mokkulan ansiosta langattoman tiedonsiirtoyhteyden vasteaika (Round Trip Time) DNA:n verkossa on entistä kilpailukykyisempi. – Päätelaitevertailut osoittavat, että Nokian valmistama mokkula yltää muita tällä hetkellä tarjottavia mokkuloita suurempiin nopeuksiin, ja yhteyden laatu on entistä vakaampi, Sylvestersson toteaa. Mokkula on saatavilla DNA:n myymälöissä ja verkkokaupassa. Sen saa kaupan päälle 24 kuukauden määräaikaisen liikkuvan laajakaistasopimuksen yhteydessä. Lisätietoja: myynti- ja markkinointijohtaja Erik Sylvestersson, DNA Oy, puh. 044 044 5000, erik.sylvestersson@dna.fi DNA:n viestintä: viestintäpäällikkö Helena Sukuvaara, puh. 044 044 4201, helena.sukuvaara@dna.fi