DNA laskee nopeiden laajakaistojen hintoja

Lehdistötiedote 6.5.2008 kello 11.00

Huippunopeat laajakaistat ovat alkaneet yleistyä suomalaiskodeissa. DNA vauhdittaa kehitystä laskemalla nopeimpien kiinteiden laajakaistojensa hintoja kesäkuun alussa.

Laajakaistasta on tullut suomalaisten perushyödyke, joka kuuluu arkeen samalla tavalla kuin sähkö tai kännykkä.

- Laajakaistamarkkinoilla on tapahtunut tänä vuonna paljon. Liikkuva laajakaista on tullut vauhdilla ja kiinteät huippunopeat laajakaistat yleistyvät kodeissa, toteaa DNA:n myynti- ja markkinointijohtaja Pekka Väisänen.

- Yleistyminen laskee nopeiden laajakaistojen hintoja. Olemme nostaneet hitaimpien laajakaistojen nopeuksia ja samalla alennamme nopeimpien hintoja. Käytännössä yli kahdeksan megan (8 mbit/s) laajakaistojen kuukausihinnat laskevat toukokuun alussa useita euroja, Väisänen jatkaa.

Kuvaa, ääntä ja järeitä tiedostoja

Liikkuvan laajakaistan yleistyminen on kiihdyttänyt kiinteän laajakaistan nopeuksien nousua. Koteihin halutaan huippunopeat yhteydet.

- Laajakaistojen käyttö on jakautumassa tarpeen mukaan siten, että liikkuva laajakaista on mukana kulkeva henkilökohtainen yhteys. Kotien kiinteät laajakaistat ovat yhä nopeampia ja niitä käytetään suuria siirtoyhteyksiä vaativien palvelujen käyttöön, kuten television ja videoiden katseluun, musiikin kuunteluun, pelaamiseen ja suurten tiedostojen käsittelyyn, kertoo Väisänen.

DNA Palvelut Oy, myynti- ja markkinointijohtaja Pekka Väisänen, puh. 044 040 0168, pekka.vaisanen@dnaoy.fi

DNA:n viestintä:
viestintäpäällikkö Sinikka Tuomi, puh. 044 590 2318, sinikka.tuomi@dnaoy.fi