DNA:lla operaattoreista Suomen tyytyväisimmät asiakkaat

DNA:n lehdistötiedote 11.4.2008 klo 10

Taloustutkimuksen tekemän selvityksen mukaan DNA on kiihdyttänyt operaattoreiden asiakastyytyväisyyskisan selväksi ykköseksi. Taloustutkimus kysyi huhtikuussa lähes tuhannelta suomalaiselta mielipidettä operaattoreiden toiminnasta. DNA:lla on tutkimuksen mukaan Suomen tyytyväisimmät matkapuhelinasiakkaat.

Yli 90 prosenttia DNA:n matkapuhelinpalveluiden käyttäjistä vastasi olevansa DNA:han erittäin tai melko tyytyväisiä, heistä jopa 41 % erittäin tyytyväisiä. Taloustutkimuksen mittauksesta selviää, että DNA:lla on operaattoreista tyytyväisimmät asiakkaat.

”Olemme erittäin iloisia asiakkailta saadusta palautteesta, sillä se osoittaa, että olemme keskittyneet oikeisiin asioihin. Teemme laadukkaan asiakaspalvelumme eteen jatkuvaa kehitystyötä. Pidämme ensisijaisen tärkeänä sitä, että asiakkaiden palvelu hoidetaan hyvin ja nopeasti. Normaalitilanteessa asiakaspalveluumme tuleviin puheluihin vastataan keskimäärin puolen minuutin sisällä”, kertoo DNA:n asiakaspalvelusta vastaava johtaja Petteri Niemi.

”Asiakkaiden tyytyväisyys kertoo myös siitä, että olemme täyttäneet odotukset tärkeissä asioissa, kuten verkon kuuluvuudessa ja palveluiden tai laskutuksen toimivuudessa. Asiakkaamme eivät myöskään maksa palveluistaan ylimääräistä. DNA ei esimerkiksi laskuta puheluista monien muiden operaattoreiden tapaan aloitusmaksua”, Petteri Niemi jatkaa.

Yhä useampi valitsee DNA:n operaattorikseen

DNA on vahvistanut asemiaan suomalaisten keskuudessa myös asiakasmäärillä mitattuna. DNA:n matkaviestinliittymämäärä kasvoi viime vuoden aikana jopa 265 000 liittymällä. Asiakas- ja markkinaosuuden kasvulla mitattuna DNA on Suomen nopeimmin kasvava operaattori. DNA kasvatti vuonna 2007 markkinaosuuttaan 18 prosentista 21 prosenttiin.

Tänä vuonna DNA panostaa voimakkaasti 3G-verkkonsa maantieteelliseen peittoon. Tällä hetkellä verkko kattaa jo 150 paikkakuntaa ja yli 70 % suomalaisista asuu DNA:n 3G-verkon toiminta-alueella. Kuluvan vuoden aikana se kattaa jo 80 % suomalaisista.

Johtaja Petteri Niemi, DNA Finland Oy, puh. 044 044 5225, petteri.niemi@dnaoy.fi
Markkinatutkija Kirsi Laine, Taloustutkimus, puh. 044 282 3546, kirsi.laine@taloustutkimus.fi
Tiedottaja Helena Melamies, DNA Finland Oy, puh. 044 044 4201, helena.melamies@dnaoy.fi