DNA:lta yli 40 miljoonaa omistajille

Lehdistötiedote 10.9.2008 klo 11

DNA:n hallituksen ehdotus yhteensä noin 42 miljoonan euron jakamisesta DNA:n omistajille hyväksyttiin ylimääräisessä yhtiökokouksessa.

DNA Oy järjesti 10. syyskuuta ylimääräisen yhtiökokouksen Vantaan toimitiloissaan. Yhtiökokouksessa käsiteltiin ja hyväksyttiin DNA:n hallituksen esitys palauttaa yhtiön omistajille kunkin osakeomistuksen mukaisessa suhteessa yhteensä noin 42 miljoonaa euroa.

DNA palautti omistajilleen aiemmin tänä vuonna jo 100 miljoonaa euroa. Tämän lisäksi osinkoja maksettiin noin 9 miljoonaa euroa.

- Vahvana säilynyt tuloskehityksemme mahdollistaa jälleen varojen palauttamisen omistajille, DNA:n talous- ja hallintojohtaja Simo Mustila kommentoi.

Perusteena varojen palauttamiseen on DNA Oy:n hallituksen pyrkimys keventää DNA:n tasetta yhtiön ylikurssirahaston palauttamisen kautta. Päätöksen lopullinen voimaantulo edellyttää Patentti- ja rekisterihallituksen lupaa, joka saadaan arviolta 4-5 kuukauden kuluttua yhtiökokouksen päätöksen jälkeen.

talous- ja hallintojohtaja Simo Mustila, DNA Oy, puh. 044 220 3300, simo.mustila@dnaoy.fi

viestintäjohtaja Vilhelmiina Wahlbeck, DNA Oy, puh. 044 040 1671, vilhelmiina.wahlbeck@dnaoy.fi