DNA:n EU- ja EEA-maiden puheluhinnat laskevat

Lehdistötiedote 11.6.2009 klo 13

DNA:n matkaviestinliittymien käyttö halpenee EU:ssa sekä EEA-maissa eli Norjassa, Islannissa ja Liechtensteinissa 1.7.2009 alkaen. Heinäkuusta alkaen yllä mainittujen maiden sisäisen roaming-puhelun soittaminen DNA-liittymällä maksaa 0,5246 euroa minuutilta ja vastaanottaminen 0,2318 euroa minuutilta. Alueen sisäisen roaming-tekstiviestin lähetys maksaa 1.7.2009 alkaen 0,1342 euroa kappale. Hinnat sisältävät arvonlisäveron. Uudistus koskee sekä laskutus- että latausliittymiä. Kesäkuun loppuun saakka puhelun soittaminen EU-maissa DNA:n laskutusliittymällä maksaa 0,5500 euroa minuutilta ja puhelun vastaanotto 0,2684 euroa minuutilta. Soitto DNA:n lataus- eli prepaid-liittymällä maksaa 0,5612 euroa minuutilta ja vastaanotto saman verran kuin laskutusliittymälläkin, 0,2684 euroa minuutilta. Hintojen uudistus on osa EU:n päätöstä määritellä EU-maiden roaming-hintoihin uudet ylärajat 1.7.2009 alkaen. Lisätietoja: kuluttajaliiketoiminnan johtaja Pekka Väisänen, DNA Oy, puh. 044 040 0168, pekka.vaisanen@dna.fi DNA:n viestintä: viestintäpäällikkö Helena Melamies, DNA Oy, puh. 044 044 4201, helena.melamies@dna.fi