DNA:n matkaviestinliikenteen yhdysliikennemaksut

Lehdistötiedote 9.4.2009 kello 10.00

DNA, TeliaSonera ja Elisa perivät toisiltaan samansuuruisia yhdysliikennemaksuja 1.12.2009 alkaen.

DNA on yhdessä muiden matkaviestinoperaattoreiden kanssa sopinut yhdysliikennemaksuista ajanjaksolle 1.12.2009 - 30.11.2011.

Yhdysliikenne- eli terminointimaksut ovat teleoperaattoreiden toisiltaan perimiä veloituksia, joiden perusteena on toisen operaattorin liittymistä omaan verkkoon tuleva ja siellä kulkeva liikenne. Teleoperaattorit siis maksavat toisilleen korvausta liittymillään kilpailijan verkkoon soitetuista puheluista.

Sovitut yhteenliittämismaksut ovat:

4,9 snt/min 1.12.2009 - 30.11.2010.
4,4 snt/min 1.12.2010 - 30.11.2011

Nyt sovitut hinnat ovat jatkoa matkaviestinoperaattoreiden 19.2.2007 tekemään sopimukseen, jonka mukaan operaattoreiden yhdysliikennemaksut alentuvat asteittain vuosien 2007–2010 aikana.

palvelujohtaja Jyrki Nummela, DNA, puh. 044 2203 204, jyrki.nummela@dna.fi

DNA:n viestintä
viestintäpäällikkö Sinikka Tuomi, puh. 044 590 2318, sinikka.tuomi@dna.fi

DNA Oy on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yksityishenkilöille, yhteisöille ja yrityksille laadukkaita, viimeisintä teknologiaa hyödyntäviä puhe-, data-, matkaviestin- ja tv-palveluita. DNA-konsernin liikevaihto vuonna 2008 oli 647 miljoonaa euroa ja liikevoitto 69 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 2,3 miljoonaa asiakasta. Lisätietoa osoitteesta www.dna.fi.