DNA:n omistus Elisasta nousi yli 5 prosenttiin

DNA Oy ja sen omistajayhtiöt ovat tehneet sijoituksen Elisan osakkeisiin. DNA Oy:n ja sen omistajien omistusosuus Elisasta nousi 5. elokuuta jo yli 5 prosenttiin.

DNA Oy:n sekä sen omistajien Lännen Puhelin Oy:n, Oulun Puhelin Holding Oyj:n, Kuopion Puhelin Sijoitus Oy:n ja PHP Liiketoiminta Oyj:n yhteenlaskettu omistus Elisa Oyj:stä on yli kahdeskymmenesosan (5 %) osuus Elisa Oyj:n osakepääomasta ja äänimäärästä. Nämä yhtiöt saattavat käyttää äänivaltaansa yhteisymmärryksessä.

- DNA-konsernin yksi keskeinen tavoite on olla johtava suomalainen operaattori lähitulevaisuudessa. Tämä kasvu tapahtuu orgaanisesti sekä sopivien mahdollisuuksien ilmetessä myös yritysjärjestelyin, DNA:n hallituksen puheenjohtaja Risto Siivola kommentoi.

- Pohjoismaisessa ja suomalaisessa operaattorikentässä on viime aikoina nähty pyrkimyksiä erilaisiin yritysjärjestelyihin. Toteutuessaan järjestelyt avaisivat mahdollisuuksia myös DNA:n liiketoiminnan kasvattamiseen. Elisan osakkeisiin tehty sijoitus on käytettävissä näiden mahdollisuuksien ilmetessä, Risto Siivola jatkaa.

DNA:n hallituksen puheenjohtaja Risto Siivola, puh. 044 313 4201, risto.siivola@dnaoy.fi
konsernijohtaja Jan-Erik Frostdahl, DNA Oy, puh. 044 044 2001, jan-erik.frostdahl@dnaoy.fi

DNA:n viestintä:
viestintäjohtaja Vilhelmiina Wahlbeck, DNA Oy, puh. 044 040 1671, vilhelmiina.wahlbeck@dnaoy.fi