DNA:n yhteistoimintaneuvottelut päätökseen

Lehdistötiedote 9.3.2009 klo 12.00

DNA-konsernin matkaviestin-, kiinteän verkon- ja myymäläliiketoiminnat yhdistetään yhdeksi toiminnalliseksi kokonaisuudeksi. Uudelleenjärjestelyn seurauksena tammikuussa aloitetut yhteistoimintaneuvottelut on saatu päätökseen.

Toteutettava liiketoimintojen uudelleenjärjestely on jatkoa 1.7.2007 tapahtuneelle muutokselle, kun kuuden alueellisen puhelinyhtiön kiinteän verkon liiketoiminnat yhdistettiin matkaviestinoperaattorina toimineeseen DNA:han. Liiketoiminnan uudelleenjärjestelyssä yhdistetään matkaviestinpalveluita tarjoava DNA Finland Oy, kiinteän verkon palveluita tarjoava DNA Palvelut Oy, jakelukanavana toimiva DNA Kauppa Oy ja konsernin emoyhtiö DNA Oy yhdeksi toiminnalliseksi kokonaisuudeksi. Samalla DNA siirtyy tuotekohtaisesta rakenteesta asiakaskohtaiseen organisaatiomalliin. DNA:n liiketoiminta jakautuu jatkossa kuluttaja- ja yritysliiketoimintoihin entisten matkaviestin- ja kiinteän verkon liiketoimintojen sijaan.

Osana uudelleenjärjestelyitä DNA käynnisti tammikuussa yhteistoimintaneuvottelut, joissa esitettiin enimmillään 100 henkilön vähennystarve. Järjestelyjen seurauksena DNA konsernista irtisanotaan 103 henkilöä, joista eläkejärjestelyin 30 henkilöä. Suunnitellut henkilöstövähennykset on tarkoitus toteuttaa vaiheittain vuoden 2009 loppuun mennessä.

Henkilöstövähennykset jakaantuvat seuraavasti. Sulkujen sisään on merkitty kunkin alueen kokonaishenkilöstömäärä liiketoiminnan uudelleenjärjestelyn jälkeen.

DNA Etelä-Suomi / Lahti 25 (152)
DNA Itä- ja Keski-Suomi / Kuopio 14 (50)
DNA Lounais-Suomi / Raisio 10 (41)
DNA Lounais-Suomi / Rauma 6 (61)
DNA Länsi-Uusimaa / Lohja 8 (4)
DNA Länsi-Suomi / Pori 11 (51)
DNA Pohjois-Suomi / Oulu 17 (141)
Tampere 5 (21)
Vantaa 7 (320)
Muut: (11)

- Uudelleenjärjestelyllä luomme yhden vahvan kokonaisuuden, jolla on selkeä ja yhdenmukainen tapa toimia. Tällä varmistamme kilpailukykymme erittäin kovassa kilpailutilanteessa. Tavoitteenamme on jatkaa kasvua ja selkiyttää palvelutarjontaamme entisestään, DNA:n konsernijohtaja Riitta Tiuraniemi kommentoi.

DNA-konsernin palveluksessa on yhteistoimintaneuvotteluiden jälkeen yhteensä 850 henkilöä.

konsernijohtaja Riitta Tiuraniemi, DNA Oy, puh. 044 2203 201, riitta.tiuraniemi@dna.fi

viestintä
viestintäpäällikkö Marjut Salmela, DNA Oy, puh. 044 3134 403, marjut.salmela@dna.fi