DNA Oy -konserni kasvanut kannattavasti

Lehdistötiedote 1.7.2008

DNA Oy -konsernin toiminta täyden palvelun tietoliikenneyrityksenä alkoi vuosi sitten 1.7.2007, kun kuusi sen suurista omistajayhtiöistä siirsi liiketoimintansa DNA Oy:lle. Yhtiö, joka aiemmin tunnettiin lähinnä kiinnostavana matkaviestinnän operaattorina, on nyt toiminut vuoden ajan myös kiinteän verkon laajakaista-, ja kaapeli-tv-palveluissa ja yritysten tietoliikennepalveluiden tarjoajana.

Konsernijohtaja Jan-Erik Frostdahl sanoo, että DNA Oy -konsernin ensimmäinen vuosi antaa aihetta tyytyväisyyteen. "Meillä on seurattu tarkkaan eri liiketoimintojen kasvun ja kannattavuuden kehitystä, ja kun liikevaihto koko ajan kasvaa ja käyttökate ja liikevoitto paranevat, voimme hyvin jatkaa strategiamme mukaisesti", Frostdahl sanoo.

DNA on vuoden aikana järjestäytynyt kahteen liiketoimintayhtiöön. Matkaviestinliiketoiminta on DNA Finland Oy:ssä, jota johtaa Riitta Tiuraniemi, ja kiinteän verkon liiketoiminnat ja valtakunnalliset yrityspalveluyksiköt ovat DNA Palvelut Oy:ssä johtajanaan Arto Kaikkonen. Näiden lisäksi tytäryhtiönä toimii valtakunnallisen jakeluketjun hoitava DNA Kauppa Oy. Sen johtaja on Erik Sylvestersson.

"Suurimmat muutokset teimme kiinteän verkon liiketoiminnassa, joka nyt vuoden kuluttua liiketoimintasiirrosta on uuden organisaation mukaisesti valtakunnallisesti ohjattua sisältäen kuitenkin vahvan alueellisen toimintamallin. Olemme nyt aloittaneet strategian mukaisen laajentumisen perustamalla yritysmyynnin yksiköt kahdeksalle uudelle talousalueelle. Olemme jo solmineet ensimmäisiä uusia yritysten ja julkishallinnon tietoliikennesopimuksia näillä alueilla ", DNA Palvelut Oy:n toimitusjohtaja Arto Kaikkonen sanoo. Myyntihenkilökunnan rekrytointi on parhaillaan käynnissä yhteistyökumppanimme kautta pääkaupunkiseudulla ja Kotkan, Jyväskylän, Tampereen, Lappeenrannan, Kajaanin, Mikkelin ja Salon talousalueilla.

"Tunnettu ja kiinnostava valtakunnallinen dna-brändi on laajentunut erinomaisesti kiinteän verkon palveluihin sekä kuluttaja- että yrityskohderyhmissä. Liiketoimintamme kasvuun ja kannattavuuteen pyrimme pitämällä asiakaspalvelun hyvänä, operatiivisen tehokkuuden huipputasolla ja organisaation ydinasioihin keskittyvänä. Toimintamme perustuu vahvoihin yhteistyökumppanuuksiin", Arto Kaikkonen sanoo. "Oma osaava ja ammattitaitoinen henkilökuntamme tekee strategiat, suunnitelmat ja liiketoiminnan keskeiset ratkaisut ja ohjaa kumppaniverkostoamme."

Riitta Tiuraniemi sanoo, että matkaviestinliittymien määrä on kasvanut enemmän kuin muilla operaattoreilla. "Olemme onnistuneet tuotteistuksessa ja asiakaspalvelussa. Teettämämme tuore kenttämittaus kertoo, että Suomen kolmen suurimman matkaviestinoperaattorin verkkojen laatu on erinomainen. Esimerkiksi signaalin voimakkuus, yhteyden muodostumisaika ja keskimääräinen datanopeus ovat kaikilla hyvin samanlaisia ", Riitta Tiuraniemi sanoo.

Konsernijohtaja Jan-Erik Frostdahl, DNA Oy, puh. 044 044 2001, jan-erik.frostdahl@dnaoy.fi
Toimitusjohtaja Arto Kaikkonen, DNA Palvelut Oy. puh. 044 721 2001, arto.kaikkonen@dnaoy.fi
Toimitusjohtaja Riitta Tiuraniemi, DNA Finland Oy, puh. 044 220 3201, riitta.tiuraniemi@dnaoy.fi