• DNA/

DNA toimittaa sähkömittarien tietoliikennepalvelut 550 000 asiakkaalle

Lehdistötiedote 9.12.2009 klo 10

DNA on sopinut Wireless Maingaten kanssa sähkömittarien tietoliikennepalvelujen toimittamisesta. DNA on sopinut Wireless Maingaten kanssa reaaliaikaisen, älykkään ja langattoman koneiden välisen eli M2M-tietoliikenneratkaisun toimittamisesta. Yhteensä 550 000 suomalaista yksityis- ja pienyritysasiakasta saa uudet älykkäät sähkömittarit, joista mittarilukemat kerätään automaattisesti. - Olemme iloisia, että Maingate valitsi DNA:n sähkömittariluennan tietoliikennepalvelujen toimittajaksi. Maingate on luentapalvelujen johtava toimija maailmassa ja heidän kanssaan on ollut helppoa ja suoraviivaista suunnitella tietoliikennepalveluiden toteuttamista. Odotuksemme yhteistyöstä Maingaten kanssa ovat suuret. Tämän sopimuksen myötä DNA vahvistaa asemaansa Suomen johtavana M2M-tietoliikennepalvelujen toimittajana, kertoo M2M-toiminnasta vastaava johtaja Jyrki Nummela. Wireless Maingaten kokonaisuus on osa Telventin Fortumille toimittamaa ratkaisua. Tämä kokonaisuus uudistaa Fortumin sähköverkon valvonnan ja asiakassuhteiden hallinnan. - DNA:n kanssa solmittu sopimus on Maingatelle erittäin tärkeä, sillä se mahdollistaa meille pääsyn Suomen markkinoille ja voimme tarjota laadukkaita palvelujamme Telventille ja Fortumille. DNA oli helppo valita kumppaniksi, koska he toimivat koko prosessin ajan ammattimaisesti ja osaaminen oli laadukasta. Tästä alkaa pitkäaikainen yhteistyösuhde, jonka perustana on yhteinen tavoitteemme: olla asiakkaille paras toimittaja, toteaa Maingaten toimitusjohtaja Baard Eilertsen. Lisätietoja: palvelujohtaja Jyrki Nummela, DNA Oy, puh. 044 220 3204, jyrki.nummela@dna.fi toimitusjohtaja Baard Eilertsen, Maingate, puh. +46 703 201301, baard.eilertsen@maingate.se viestintäpäällikkö Marjaana Ponkala, DNA Oy, puh. 044 044 4517, marjaana.ponkala@dna.fi