DNA tukee koulukiusaamisen ja syrjäytymisen ehkäisemistä

Lehdistötiedote 11.9.2009 klo 9.00

DNA laajentaa yhteistyötä koulukiusaamisen ehkäisyyn keskittyvän No Excusen kanssa. DNA:n rooli on lisätä nuorten ja heidän vanhempiensa tietoutta internetin ja kännykän vastuullisesta käytöstä. No Excuse toimii tällä hetkellä lähinnä pääkaupunkiseudulla, mutta yhteistyön avulla toiminta on tarkoitus laajentaa valtakunnalliseksi. No Excuse järjestää nuorille konsertteja, liikunnallisia tapahtumia sekä pitää oppitunteja. Oppituntien aiheina ovat koulukiusaaminen ja sen vaikutukset, itsetunnon merkitys sekä arvojen omaksuminen ja uuden ajattelutavan aikaansaamat muutokset. "Yksi painava syy yhteistyön jatkumiselle ja kehittämiselle on, että koulukiusaamisen on todettu vähentyneen niillä kouluilla, joissa No Excuse on työskennellyt. DNA tukee No Excusen toimintaa myös viestinnällisin keinoin. Mielestämme on tärkeää tiedottaa hankkeesta ja viedä näin hyvää asiaa eteenpäin" kertoo viestintäjohtaja Vilhelmiina Wahlbeck. Yhtenä painopisteenä on lisätä vanhempien tietoutta internetin ja kännykän vastuullisesta käytöstä. "Käydessäni kouluilla olen huomannut, että vanhemmilla ei aina ole käsitystä siitä, millaista kiusaa-mista kännykällä ja netissä nykyään tehdään. Tämä herättää yleensä paljon keskustelua", toteaa toiminnanjohtaja Jari Salmi No Excuse ry:stä. Lisätietoja: viestintäjohtaja Vilhelmiina Wahlbeck, DNA Oy, puh. 044 040 1671, vilhelmiina.wahlbeck@dna.fi toiminnanjohtaja Jari Salmi, No Excuse ry, puh. 050 360 0189, jari.salmi@noexcuse.fi No Excuse on nuorten arvokasvatukseen suunnattu hanke, jossa päähuomio kiinnitetään lasten ja nuorten hyvinvointiin. Koulukiusaaminen on lisääntynyt ja sitä pyritään ennaltaehkäisemään nuorten, heidän vanhem-piensa ja opettajien kautta. Lisätiedot www.noexcuse.fi.