DNA yhdistää erilliset liiketoimintansa

Lehdistötiedote 8.1.2009 klo 10

DNA-konsernin matkaviestin-, kiinteän verkon- ja myymäläliiketoiminnat yhdistetään yhdeksi toiminnalliseksi kokonaisuudeksi. Toteutettava liiketoimintojen uudelleenjärjestely on jatkoa 1.7.2007 tapahtuneelle muutokselle, kun kuuden alueellisen puhelinyhtiön kiinteän verkon liiketoiminnat yhdistettiin matkaviestinoperaattorina toimineeseen DNA:han.

Liiketoiminnan uudelleenjärjestelyssä yhdistetään matkaviestinpalveluita tarjoava DNA Finland Oy, kiinteän verkon palveluita tarjoava DNA Palvelut Oy, jakelukanavana toimiva DNA Kauppa Oy ja konsernin emoyhtiö DNA Oy yhdeksi toiminnalliseksi kokonaisuudeksi. Samalla DNA siirtyy tuotekohtaisesta rakenteesta asiakaskohtaiseen organisaatiomalliin. DNA:n liiketoiminta jakautuu jatkossa kuluttaja- ja yritysliiketoimintoihin entisten matkaviestin- ja kiinteän verkon liiketoimintojen sijaan.

Liiketoimintojen uudelleenjärjestely käynnistää yhteistoimintaneuvottelut DNA-konsernissa. Tammikuun 14. päivänä alkavat neuvottelut koskevat seuraavia konsernin yhtiöitä ja niiden koko henkilöstöä: DNA Oy, DNA Palvelut Oy, DNA Finland Oy ja DNA Kauppa Oy.

DNA-konsernin liiketoimintojen uudelleenjärjestelyn arvioidaan johtavan noin 100 henkilön vähentämiseen.

- Uudelleenjärjestelyn tavoitteena on luoda kokonaisuus, jolla on selkeä ja yhdenmukainen tapa toimia. Näin varmistamme kilpailukykymme erittäin kovassa kilpailutilanteessa, DNA:n konsernijohtaja Riitta Tiuraniemi kommentoi.

DNA-konsernin palveluksessa on kaikkiaan 980 työntekijää yhdeksällä eri paikkakunnalla.

konsernijohtaja Riitta Tiuraniemi, DNA Oy, puh. 044 2203 201, riitta.tiuraniemi@dna.fi

DNA:n viestintä
viestintäjohtaja Vilhelmiina Wahlbeck, DNA Oy, puh. 044 040 1671, vilhelmiina.wahlbeck@dna.fi