• DNA/

DNA yhtenäistää ja keskittää tekniikkaansa uusilla kumppanisopimuksilla

Lehdistötiedote 30.9.2009 klo 14.15.

DNA yhtenäistää teknistä alihankintaansa ja asennus- ja ylläpitotoimintaa uusilla yhteistyösopimuksilla. DNA:n sopimuskumppaneina ovat Empower Oy ja Voimatel Oy. Voimatel Oy ottaa hoitaakseen DNA:n Itä- ja Keski-Suomen alueen asiakastoimitukset, verkonrakennuksen ja ylläpitotoiminnot. Empower Oy hoitaa DNA:lle koko muun Suomen vastaavat toiminnot. Järjestelyllä DNA syventää vahvoihin kumppanuuksiin perustuvaa toimintamalliaan. Tavoitteina on myös alueellisesti vaihtelevien toimintamallien yhdenmukaistaminen ja alihankintarajapintojen määrän vähentäminen. – Tällä varmistamme sen, että asiakkaamme saavat ajasta ja paikasta riippumatta samanlaista laadukasta palvelua. Sovimme myös teknisten rakennustöiden hankkimisesta kokonaispalveluna, jolloin alueellisen rakennuttamisen kokonaisprosessivastuu on kumppanilla, sanoo DNA:n tekninen johtaja Tommy Olenius. – Strategiamme mukaan tarjoamme asiakkaillemme laajempia kokonaisuuksia sekä maantieteellisesti että toiminnallisesti. Uskomme tämän parantavan palvelutasoa ja kustannustehokkuutta, osaoptimoitujen palveluketjujen sijaan. Olemme hyvin tyytyväisiä DNA:n meihin osoittamaan luottamukseen, toteaa tietoliikenne-toimialasta vastaava johtaja Hannu Ruuhijärvi Empower Oy:stä. – Tehty palvelujen keskittymispäätös parantaa Voimatel Oy:n alueellisia toimintavalmiuksia Itä- ja Keski-Suomen alueella tieto- ja sähköverkkoyhteyksien rakentajana ja ylläpitäjänä. Samalla palveluiden hankinnan keskittämispäätös parantaa DNA:n mahdollisuuksia keskittyä ydinliiketoimintoihinsa tietoliikennepalvelujen tuottajana, toteaa Voimatel Oy:n toimitusjohtaja Urpo Pietikäinen. Järjestely koskee 62 työntekijää, joista 47 siirtyy Empower Oy:lle ja 15 Voimatel Oy:lle. Siirtyvät työntekijät työskentelevät eri puolella Suomea DNA:n toimipisteissä. DNA:lta siirtyvä henkilöstö siirtyy uusien työnantajien palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Siirtyvä henkilöstö aloittaa uusien työnantajien palveluksessa 1.10.2009. Lisätietoja: tekninen johtaja Tommy Olenius, DNA Oy, puh 044 220 3240, tommy.olenius(a)dna.fi johtaja Hannu Ruuhijärvi, Empower Oy, puh 050 550 3166, hannu.ruuhijarvi(a)empower.fi toimitusjohtaja Urpo Pietikäinen, Voimatel Oy, puh 044 793 8601, urpo.pietikainen(a)voimatel.fi DNA:n viestintä: viestintäpäällikkö Helena Sukuvaara, puh 044 044 4201, helena.sukuvaara(a)dna.fi