Elisan väite parhaasta 3G-verkosta perusteeton

Lehdistötiedote 29.9.2009 klo 14.30

Markkinaoikeuden tänään antaman päätöksen mukaan Elisan ja Saunalahden markkinointi kuluttajille on ollut totuudenvastaista ja harhaanjohtavaa. Markkinaoikeuden mukaan Elisalla ei ole ollut oikeutta väittää 3G-verkkoaan Suomen parhaaksi. DNA teki asiasta hakemuksen markkinaoikeudelle toukokuussa 2008. - DNA on tyytyväinen markkinaoikeuden tekemään linjaukseen. Vain puuttumalla virheellisiin ja harhaanjohta-viin väitteisiin kuluttajat ja yritykset voivat saada oikeaa ja perustelua tietoa ostopäätöstensä tueksi, toteaa DNA:n kuluttajaliiketoiminnan johtaja Pekka Väisänen. DNA:n 3G-verkon alueella asuu yli 4,5 miljoonaa suomalaista. DNA on kaksinkertaistanut 3G-verkkonsa maantieteellisen kuuluvuusalueen viimeisen puolen vuoden aikana. Lopullinen tavoite, valtakunnallinen 3G/HSPA-verkkopeitto, saavutetaan viimeistään vuosina 2012 - 2013. DNA tuo ensimmäisenä operaattorina 3G-verkkoonsa 21 Mbit/s -nopeuden lähikuukausien aikana. Lisätietoja: johtaja Pekka Väisänen, kuluttajaliiketoiminta, DNA Oy, puh. 044 040 0168, pekka.vaisanen@dna.fi viestintäpäällikkö Marjut Salmela, DNA Oy, puh. 044 313 4403, marjut.salmela@dna.fi