Eurosport pysyy DNA:n kaapelissa

Lehdistötiedote 16.1.2009 kello 12.00

DNA ja Eurosport ovat sopineet, että DNA jatkaa Eurosport ja Eurosport 2 -kanavien jakelua. Eurosport on kaikkien Katselukortin hankkineiden katsottavissa ja Eurosport 2 näkyy Tupla- tai Tripla-kanavapaketin tilanneille.

Eurosport näkyy kaikilla DNA Katselukortti -asiakkailla automaattisesti, kun Eurosport-kanava on valittu. Joissakin tapauksissa kanavan avautumista on odotettava 5-15 minuuttia kanavaa vaihtamatta.

"Ehdimme jo joulukuussa tiedottaa Eurosportin kanavien jakelun päättymisestä, mutta jatkoneuvottelumme johtivat monivuotiseen sopimukseen, jolla Eurosportin näkyminen DNA:n kaapeliverkossa jatkuu normaalisti", kertoo yksikön päällikkö Mikko Saarentaus.

"Iloitsemme sopimuksen syntymisestä, sillä Eurosport on yksi suosituimmista kanavistamme", Saarentaus jatkaa.

Myös Eurosportissa ollaan tyytyväisiä sopimuksen syntymiseen.

"Olemme tyytyväisiä siihen, että neuvottelut DNA:n kanssa saatiin lopulta onnistuneesti päätökseen. Sopimusten tekeminen vuoden lopulla on aina haastavaa, mutta onnistuimme tässä. Kiitämme DNA:ta ja kaikkia suomalaisia operaattoreita, joiden ansiosta suomalaiset katsojat voivat nauttia Eurosportista ja monista urheilutapahtumista, joita näytämme kullakin kaudella", sanoo Eurosportin Managing Director Amanda Evans.

“Loistavaa suomalaisten urheiluystävien kannalta että Eurosportin yhteistyö DNA:n kanssa saa jatkoa. Tammikuussa kanavalla on tarjolla mm. taitoluistelun EM-kotikisat, Australian Avoimet -tennisturnaus ja eri talvilajien Maailman Cupit ”, toteaa puolestaan Production Manager Kalle Lepistö Eurosportista.

Eurosportin analoginen jakelu päättyi DNA:n kaapeli-tv-verkoissa 31.12.2008.

Viestintäpäällikkö Sinikka Tuomi, DNA Palvelut Oy, puh. 044 590 2318, sinikka.tuomi@dna.fi

Production Manager Kalle Lepistö, Eurosport Finland Oy, puh. 0500 496 691, klepisto@eurosport.com