Laajakaista asuntojen perusvarustukseksi

Lehdistötiedote 3.11.2008 kello 12.00

DNA:n uusi taloyhtiöille tarkoitettu kiinteistölaajakaista on suunniteltu osaksi kaikkien asuntojen perusvarustusta.

DNA Kiinteistölaajakaista on taloyhtiöille, rakennuttajille ja julkisyhteisöille suunniteltu ratkaisu, jolla laajakaistayhteys viedään kerralla kiinteistön kaikkiin asuntoihin.

Asukkaalle DNA Kiinteistölaajakaistan käyttöönotto on helppoa, siihen tarvitaan korkeintaan päätelaitteen kytkeminen pistokkeeseen, erillistä sopimusta operaattorin kanssa ei tarvita. Aiemmin DNA on tarjonnut vastaavaa palvelua Lounais- ja Pohjois-Suomen alueillaan.

”Internetin käytön aloittaminen uudessa asunnossa ei saa olla sen vaikeampaa kuin veden juoksuttaminen hanasta tai television kytkeminen olohuoneeseen. DNA Kiinteistölaajakaista tekee laajakaistasta osan asuntojen luonnollista perusvarustusta, ja siten myös nostaa asuntojen arvoa”, myynti- ja markkinointijohtaja Pekka Väisänen perustelee.

DNA Kiinteistölaajakaistan perusnopeus on 1 Mbit/s. DNA laskuttaa perusnopeudesta taloyhtiötä. Asukas voi tilata asuntokohtaisia lisänopeuksia ja -palveluita halunsa mukaan, ja niistä laskutetaan suoraan tilaavaa asuntoa. Kiinteistölaajakaistaan on saatavissa lisänopeuksia jopa 100 megaan asti, ja lisäpalveluina on tällä hetkellä tilattavissa DNA Internet (sisältää sähköpostin ja kotisivutilan), DNA Nettiturva, DNA Arkisto ja DNA Albumi.

Kiinteistölaajakaista on saatavilla DNA:n oman verkon alueella kaikkiin isompiin taloyhtiöihin, sekä sen ulkopuolella yhtiöihin, joihin on vedetty DNA:n valokuituverkko. DNA Kiinteistölaajakaista on osa laajempaa DNA Kiinteistöratkaisut -kokonaisuutta, joka sisältää laajakaistayhteyksien lisäksi mm. TV-palvelut.

Myynti- ja markkinointijohtaja Pekka Väisänen, DNA Palvelut Oy, p. 044 040 0168

DNA:n viestintä